صنایع فولادی ایران تحریم شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در واکنش به حمله موشکی ایران تحریم‌های جدید وضع کرده است

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور - Nicholas Kamm / AFP

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در یک کنفرانس خبری مشترک با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور ، اعلام کرد که به دلیل فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، هشت تن از مقامات ارشد جمهوری اسلامی و 17 تولید‌کننده و صادرکننده فولاد در ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

روز گذشته دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در واکنش به حملات موشکی روز چهارشنبه به عین‌الاسد و اربیل، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد.

منوچین اعلام کرده است که تحریم‌های جدید سبب کاهش چند میلیارد دلاری درآمدهای جمهوری اسلامی می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه خود نام هشت فرد تحریم‌شده را این‌چنین اعلام کرد: علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی، سردار غلامرضا سلیمانی، رییس‌ سازمان بسیج، محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه، محمدرضا نقدی، محمدرضا آشتیانی، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، علی عبداللهی، معاون هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، علی‌اصغر حجازی معاون دفتر رهبر ایران، و محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر آیت‌الله خامنه‌ای.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، افراد تحریم‌شده را «قلب دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی» خواند و گفت این افراد نه تنها در اقدامات بی‌ثبات‌ساز ایران در منطقه نقش داشته‌اند بلکه 1500 نفر از معترضان ایرانی را نیز کشته‌اند. پمپئو گفت که نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای، طراح و آموزش‌دهنده عملیات‌ تروریستی بوده‌اند و اکنون تحریم شده‌اند.

آلمینیوم المهدی، شرکت آهن و استیل افرا، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، صنایع استیل ایران، شرکت فولاد اصفهان، شرکت صنعتی معدنی گلگهر، شرکت دریایی هنگیاون چین، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت آلمینیوم ایران، شرکت فولاد و آهن غدیر و شرکت خلاق تدبیر پارس از شرکت‌هایی هستند که امروز در لیست تحریم قرار گرفته‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا هدف از تحریم‌ها را تغییر رفتار منطقه‌ای ایران اعلام کرد و گفت که آمریکا 90 درصد از منابع ارزی جمهوری اسلامی را کاهش داده است.

او گفت اقدامات ایران در منطقه تا کنون 200 میلیارد برای مردم ایران هزینه داشته است.

پمپئو همچنین اعلام کرد که او احتمال می‌دهد که هواپیمای اوکراینی با شلیک موشک‌های ایرانی سرنگون شده باشد. وزیر امور خارجه آمریکا گفت که همه امکاناتش را بسیج خواهد کرد تا علت اصلی این سقوط مشخص شود و پس از آن نوع واکنش آمریکا تعیین خواهد شد.

ماه گذشته وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد که ایران در سال 2020 تحت فشارهای تحریمی جدید قرار خواهد گرفت تا از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و برنامه‌های منطقه‌ای خود دست بکشد: « تحریم‌های جدید در راهند و مشکلات اقتصادی ایران در سال 2020 افزایش خواهد یافت. آن‌ها هم‌اکنون تحت فشار‌های زیادی قرار دارند و ما به دنبال آن هستیم که ایران با انزوای دیپلماتیک بیشتری مواجه شود.»

 دونالد ترامپ در 3 سال ریاست‌جمهوری‌اش حدود هزار فرد ایرانی و کسانی که با فعالیت‌های جمهوری اسلامی مرتبط بوده‌اند را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

بیشتر از