فرانسه برای شکار ساس‌ها در قطار سگ‌های موادیاب را فراخواند

دولت از تاثیر آن روی گردشگری و المپیک پاریس که کمتر از یک سال دیگر آغاز می‌شود، نگران است

در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌هایی درباره شیوع ساس در مترو و قطارهای فرانسه منتشر شده است-STAN HONDA / AFP 

بعد از انتشار ده‌ها گزارش هجوم [ساس] که در پایتخت فرانسه وضعیت هشدار پدید آورد، برای کمک به بازرسی قطارهای فرانسه و مترو پاریس، سگ‌های موادیاب به کار گرفته شدند.

کاربران حمل‌ونقل عمومی از وحشت ناشی از فراگیر شدن حملات گزارش‌شده، به جای اینکه روی صندلی‌های پارچه‌ای مترو بنشینند می‌ایستند و سایرین نیز درباره هجوم این موجودات به [خانه‌های] اجاره‌ای ایربی‌اندبی (Airbnb) پست‌هایی منتشر کرده‌اند.

کلمان بون، وزیر حمل‌ونقل فرانسه، گفت که در هفته‌های اخیر حدود ۱۰ گزارش مسافری در مورد وجود ساس در اپراتور حمل‌و‌نقل عمومی پاریس (RAPT) و ۳۷ مورد در اپراتور ریلی (SNCF) وجود داشته است‌‌ــ اما او شیوع آن را رد کرد.

بون بعد از دیدار با مسئولان حمل‌ونقل و سفر گفت: «وقتی مشکلی وجود داشته باشد، به آن رسیدگی می‌کنیم، انکارش نمی‌کنیم. ساس در [وسایل] حمل‌ونقل عمومی شیوع ندارد.»

شبکه‌های اجتماعی و سنتی فرانسه درباره [وجود] ساس در قطارها و سینماها گزارش‌های گسترده‌ای منتشر کرده‌اند و دولت از تاثیر آن روی گردشگری و المپیک پاریس که کمتر از یک سال دیگر آغاز می‌شود، نگران است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امانوئل گرگوار، معاون شهردار پاریس، این آلودگی را «گسترده» خواند و یورواستار [اپراتور قطار تندرو در اروپا] این هفته به دلیل این تهدید، نظافت قطارهایش را تشدید کرد.

در اثر گزش ساس لکه‌های قرمزرنگی روی بدن به جا می‌ماند که ممکن است باعث بروز کهیرهای خارش‌دار شود. آلودگی‌های خانگی اغلب با [سموم] دفع آفات رفع می‌شوند و ملحفه‌ها را باید با آب ۶۰ درجه سانتی‌گراد یا داغ‌تر شست.  

بون گفت که تمامی اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی فرانسه رویه‌های بهداشتی را به‌طور کلی و مبارزه با ساس را به صورت ویژه تشدید می‌کنند؛ به‌خصوص با گروه‌های سگ‌های موادیاب که به گفته او موثرترین ابزار شناسایی‌اند.

او افزود که اطلاعات مربوط به تمامی گزارش‌های تایید شده ساس و هرگونه آلودگی هر سه ماه یک بار منتشر خواهد شد.

او گفت: «شفافیت کامل موجب اعتمادسازی می‌شود» و افزود که «نباید آرامش مردم را به هم ریخت یا آن‌ها را ترساند».

او همچنین در نظر دارد تا پایان ماه جاری با شرکت‌های کنترل آفات دیدار و برای رسیدگی به هر مشکل [احتمالی] نشستی برگزار کند.

ساس به‌طور معمول چهار تا شش ماه در چمدان و جعبه و روی لباس و ملحفه می‌ماند.

به گفته کارشناسان، بریتانیا اینک ساس دارد اما همه‌گیری پاریس ممکن است تعداد آن‌ها را بیشتر کند.

دیوید کین، میکروب‌شناس و بنیان‌گذار شرکت بد باگز (Bed Bugs)، می‌گوید: «می‌دانم افرادی که روزانه به پاریس می‌روند و حتی در هتل نمی‌مانند و در فعالیت‌های پرخطر شرکت نمی‌کنند نیز با خود ساس برمی‌گردانند. پاریس در شش سال گذشته نقطه اتصال محبوبی بوده است.»

«اکنون کسب‌وکار رونق گرفته است. من این کار را سال ۲۰۰۵ شروع کردم که ساس بسیار کم بود و دیده نمی‌شد، اما [آن‌ها] دیگر کم نیستند.»

یکی از سخنگویان یورواستار به ایندیپندنت گفت: «سطوح پارچه‌ای در تمام قطارهای ما مرتب تمیز می‌شوند؛ از جمله با افشاندن و جمع کردن آب گرم که در از بین بردن ساس بسیار موثر بوده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان