مسعود در پارلمان اروپا: افغانستان به زندان مردم و پناهگاه تروریسم تبدیل شده است

اعضای پارلمان اروپا خطاب به احمد مسعود: ما در کنار شما هستیم

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، در ادامه دیدار با رهبران سیاسی در اروپا، روز چهارشنبه ۱۲ مهر در پارلمان اتحادیه اروپا حضور یافت و در سخنانی گفت که افغانستان زیر سلطه طالبان به پناهگاه تروریسم و زندان مردم آن کشور تبدیل شده است.

نشستی که احمد مسعود در آن حضور یافت را اعضای گروه محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپایی در حاشیه جلسه عمومی پارلمان اتحادیه اروپا در استراسبورگ فرانسه برگزار کرده بودند. مسعود در سخنرانی‌اش از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا خواستار افزایش فشار بر طالبان شد و گفت: «فشار سیاسی بیشتر بر طالبان چیزی است که ما به آن نیاز داریم، اما این کار را نمی‌کنند.»

گروه پارلمانی محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان در مطلبی که در شبکه ایکس منتشر کردند خطاب به احمد مسعود نوشتند: «باعث افتخار بود که از شما در پارلمان اتحادیه اروپا میزبانی کردیم. ما در کنار شما هستیم.»  

خبرگزاری فرانسه با انتشار عکس‌هایی از جریان سخنرانی رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان نوشت که مسعود در مدت حضورش در پارلمان اتحادیه اروپا با اعضای آن پارلمان درباره اوضاع افغانستان گفت‌وگو کرد. هنوز جزئیات بیشتری از محتوای سخنرانی احمد مسعود منتشر نشده است.

این نخستین بار است که رهبر جبهه مقاومت ملی در پارلمان اتحادیه اروپا حضور می‌یابد. در یک هفته اخیر، مسعود در نشست‌های متعددی در پاریس حضور یافته و در مورد هدف‌ها و برنامه‌های جبهه مقاومت ملی افغانستان، خطر سلطه طالبان بر افغانستان، و اوضاع آن کشور صحبت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، روز چهارشنبه، علی میثم نظری، رئیس کمیته روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان، از حضور احمد مسعود در یک گردهمایی در ساختمان شهرداری شهر استراسبورگ فرانسه خبر داد.

نظری افزود که مسعود در گردهمایی مردمی در ساختمان شهرداری استراسبورگ در مورد « مبارزه برای آزادی، کثرت‌گرایی، و دموکراسی صحبت کرد.»

احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان و پدر احمد مسعود، نیز در آوریل ۲۰۰۱ در جریان سفرش به فرانسه، از شهر استراسبورگ دیدن کرده و در نشست پارلمان اتحادیه اروپا سخنرانی کرده بود. به نظر می‌رسد شهرداری استراسبورگ به یادبود احمدشاه مسعود و به نشانه حمایت از جبهه مقاومت علیه طالبان در افغانستان، از احمد مسعود دعوت کرده است در گردهمایی مردمی در ساختمان آن شهرداری صحبت کند.

جبهه مقاومت ملی هنوز جزئیات کامل سخنرانی‌های احمد مسعود در پارلمان اتحادیه اروپا و شهرداری استراسبورگ را منتشر نکرده است، اما از پیام‌های منتشرشده چنین بر می‌آید که محور سخنرانی‌های مسعود شامل هشدارباش درباره پیامد حکومت طالبان برای جهان، ظلم و ستم این گروه بر مردم افغانستان، گسترش فقر و بیکاری، و حضور گسترده گروه‌های تروریستی بین‌المللی در افغانستان است.

مسعود پیش از این نیز در سخنرانی‌هایش پیوسته درباره پیامد حضور گروه‌های تروریستی بین‌المللی با حمایت طالبان در افغانستان هشدار داده است. او در مصاحبه‌هایی که در یک هفته گذشته با شماری از رسانه‌ها در پاریس داشت، جهان را به بی‌توجهی به اوضاع افغانستان متهم کرد و گفت که غفلت از خطر موجود در افغانستان و نادیده گرفتن آن پیامدهای سنگینی برای مردم افغانستان و منطقه و جهان خواهد داشت.

بیشتر از جهان