سه کشته و شش زخمی در حمله جبهه‌ آزادی افغانستان به طالبان

حمله‌های جبهه آزادی افغانستان در اندراب و بلخ صورت گرفت

جبهه آزادی به حملات خود علیه طالبان ادامه می‌دهد-Wakil KOHSAR / AFP

حمله‌های جبهه آزادی افغانستان در دو استان افغانستان به کشته شدن سه نیروی طالبان و زخمی شدن شش تن دیگر آنان منجر شد. 

در اعلامیه خبری که جبهه آزادی منتشر کرد، آمده است که نیروهای آن جبهه در ساعت ۱۲ شب یکشنبه، ۲ مهر به وقت محلی به پاسگاه طالبان در منطقه تپه برتا، مشهور به تپه لقاء، در شهرستان ده صلاح استان اندراب حمله کردند که در نتیجه، دو طالب مسلح از پا درآمدند و سه تن از آنان زخمی شدند. به نوشته این خبرنامه جبهه آزادی، پاسگاه تپه لقاء یکی از مراکز عمده تجمع و فعالیت طالبان در استان اندراب است و پاسگاهی که به آن حمله شده مسیر نقل و انتقالات جبهه آزادی را با اختلال مواجه کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، نیروهای جبهه آزادی افغانستان می‌گویند که حوالی ساعت ۹ صبح روز یکشنبه نیز حمله دیگری به دروازه ورودی زندان بلخ کردند که در اثر آن، یک نیروی طالبان به هلاکت رسید و سه تن دیگر زخمی شدند. این گروه می‌گوید در حمله به زندان مرکزی بلخ، نیروهای جبهه آزادی آسیبی ندیدند. گروه طالبان هنوز در مورد حمله‌های یکشنبه جبهه آزادی اظهارنظری نکرده‌اند. 
جبهه آزادی افغانستان همچنین ویدیوهایی از هر دو حمله در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است. در این ویدیوها دیده می‌شود که نیروهای جبهه آزادی به پاسگاه طالبان در اندراب و همچنین به دروازه ورودی زندان مرکزی استان بلخ تیراندازی می‌کنند. 
جبهه آزادی یکی از جریان‌های ضدطالبان است که از دو سال پیش ایجاد شد. رهبری این جبهه را تعدادی از فرماندهان ارتش ملی سابق افغانستان بر عهده دارند. این جبهه مسئولیت حمله‌های سنگین و ترور فرماندهان نظامی طالبان در چند استان افغانستان، از جمله بغلان، تخار، بدخشان، کابل، قندهار، کنر، لغمان، و پروان را بر عهده گرفته است. در کنار این جنبش ضدطالبان، جبهه مقاومت ملی نیز در مناطقی از شمال افغانستان فعال است و با طالبان در حال مبارزه رودررو است.
طالبان جنبش‌های ضد این گروه را یاغی می‌خوانند و مبارزه آنان در مقابل امارت اسلامی را نامشروع می‌دانند. در همین حال، گفته می‌شود تعدادی از فرماندهان نظامی سابق افغانستان در صدد ایجاد جبهه‌های جدیدی علیه گروه طالبان‌اند.

بیشتر از جهان