حمله سایبری جمهوری اسلامی ایران علیه جویندگان کار اسرائیلی 

منابع امنیت سایبری در اسرائیل گفتند که هکرها اطلاعات شخصی کاربران یک وب‌سایت کاریابی در اسرائیل را منتشر کردند

Reuters

نشریه اورشلیم‌پست از کشف یک حمله سایبری بالقوه جمهوری اسلامی ایران خبر داده است. به نوشته این نشریه، «اداره ملی امنیت سایبری» اسرائیل، روز پنجشنبه ۲۱ سپتامبر، متوجه این حمله شد و هشدار داد که هکرها ممکن است اطلاعات شخصی گروهی از جویندگان کار را افشا کنند. 

هکرها در این حمله با ارسال پیامک‌های جعلی به کاربران متقاضی کار، وانمود کردند که این پیام‌های رسمی از وب‌سایت کاریابی‌ ارسال شده است. در این پیامک‌ها یک آدرس اینترنتی ناامن نیز ارسال شد که اگر کاربر آن را باز کند، کد روشن کردن دوربین را به موبایل او وارد می‌کند و اطلاعات فرد را به سرقت می‌برد.

اداره ملی امنیت سایبری اسرائیل به کاربران هشدار داده است که این پیامک‌ها دارای اشتباهات املایی‌اند و آدرسی که ارسال می‌کنند با دامنه‌ای متفاوت از دامنه رسمی مشاهده می‌شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اطلاعات شخصی که هکرها فاش کرده‌اند شامل تصاویر کارت‌های شناسایی کاربران و پرونده حرفه‌ای و سایر اطلاعات آنان است. 

 اداره ملی امنیت سایبری اسرائیل، اطلاعات و تمهیدات لازم را به کاربران ارائه کرده است تا کشف کنند که آیا مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند یا خیر. 

سازمان حفاظت از حریم خصوصی اسرائیل نیز به کاربران وب‌سایت‌های کاریابی هشدار داده است که جوانب احتیاط را رعایت کنند و هنگام دریافت پیام از کاربران ناشناس فورا رمز عبور خود را تغییر دهند. 

این سازمان گفت: «مهم است که برای حملات بیشتر از طریق فیشینگ در پیامک‌های متنی از طریق واتس‌اپ، اس‌ام‌اس و همچنین ایمیل بسیار هوشیار باشیم.» این سازمان توصیه کرده است که افراد برای ورود به وب‌سایت مورد نظر خود، آدرس آن را تایپ کنند و از طریق «لینک» به وب‌سایت‌ها وارد نشوند. 

شین‌بت، اداره امنیت داخلی اسرائیل، اواخر ماه ژوئیه، اعلام کرد که یک کارزار جمهوری اسلامی ایران را برای جمع‌آوری اطلاعات محققان و کارمندان دولت اسرائیل با استفاده از روش فیشینگ و پروفایل‌های جعلی در وب‌سایت کاریابی حرفه‌ای لینکدین شناسایی کرده است.

پیش‌تر در هفته گذشته، گروه امنیت اینترنتی ئی‌اس‌ئی‌تی (ESET) اعلام کرده بود که یک گروه از رخنه‌گرهای (هکرهای) مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، به سامانه‌های کامپیوتری ۳۲ شرکت اسرائیلی و دو شرکت دیگر در امارات متحده عربی و برزیل نفوذ کرده‌اند.