چتری‌ پرده‌ای؛ جدیدترین مدل موی کیت میدلتون

در سال‌های اول پس از ازدواج، کیت اغلب موهایش را با یک خط صاف و آشکار از وسط فرق باز می‌کرد و گاهی پشت گوش می‌برد

موهای خرمایی بلند کیت میدلتون در سبک متمایز و شیک او نقشی اساسی دارد، بنابراین وقتی او مدل یا رنگ موی خود را حتی اندکی تغییر می‌دهد، نگاه‌های زیادی را به خود جلب می‌کند.

ظاهر اخیر او نمونه‌ای عالی از سبکی راحت و پاییزی است. شاهزاده‌خانم ولز در بازدید از یک موسسه خیریه، موهایش را با فر آبشاری حجیم و چتری پرده‌ای بلندی آراسته بود که صورتش را قاب گرفته بود. این مدل مو از تغییر چشمگیری در قیاس با موهای معمولا یک‌اندازه کیت حکایت داشت.

این مدل موی پاییزه و ظاهر زیبای او حس‌و‌حال نمادین فارا فاوست را به یاد می‌آورد؛ سبک محبوب دهه ۷۰ میلادی که با ترکیبی از رنگ‌های گرم و خاکی آن دوران، با حال‌وهوای پاییز هماهنگ است.

چتری پرده‌ای، چتری بلندی که با فرق در قسمت میانی برای ایجاد جلوه «پرده» طراحی شده‌ و به‌نرمی با بقیه موهای فرد ترکیب می‌شوند، مدلی کلاسیک برای تغییر سبک موها با کمترین دردسر است. در مقایسه با چتری‌ کوتاه‌تر و ساختاریافته‌تر، این مدل می‌تواند مناسب انواع مختلف طول و جنس مو باشد.

نخستین باری هم که تصویر کیت میدلتون با عنوان «دوست‌دختر شاهزاده ویلیام» منتشر شد، او همین مدل چتری‌ها را داشت. کیت سپس این مدل مو را کنار گذاشت و پس ‌از اینکه او را با مدل موهای جدید در تصاویر اعلام نامزدی دیدیم، چندین سال اندازه موهایش را یکسان نگه داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی تصاویر یک دهه قبل کیت و عکس‌های هفته گذشته او را با هم مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که علاوه بر اینکه او در قیاس با آن دوران صورت لاغرتری دارد و بالا رفتن سن چهره‌اش را جاافتاده‌تر کرده است، مدل موهایش هم بسیار حرفه‌ای‌تر به نظر می‌آید. کیت میدلتون با گذشت سال‌ها دقیقا می‌داند که با هر سبک لباس و فصل و رویدادی، موهایش باید چطور آماده شوند و چه مدلی دست او و آرایشگرش را برای باز گذاشتن، بستن، آراستن و پیچیدن موها بازتر می‌گذارد.

در سال‌های اولیه پس از ازدواج، کیت اغلب موهایش را با یک خط صاف و آشکار از وسط فرق باز می‌کرد و گاهی پشت گوش می‌برد. او در سال‌های بعد تا حد زیادی این مدل را کنار گذاشت، اما گه‌گاه به آن بازمی‌گردد.

کیت مدتی هم موهایش را کوتاه‌تر کرد و تا روی شانه‌ها نگه داشت. اما این مدل هم چنانکه باید، روحیه کلاسیک او را نشان نمی‌داد، و کم‌کم گذاشت موهایش تا زیر شانه‌ها بلند شوند.

میدلتون اغلب زمانی که کت‌شلوار می‌پوشد، موهایش را صاف نگه‌‌می‌دارد و در مناسب‌هایی مانند مهمانی‌های عصرانه با پیراهن، مدل موهای مواج را ترجیح می‌دهد.

مدل موی دم‌اسبی را هم فقط زمانی انتخاب می‌کند که برای رویدادی ورزشی، مانند بازی تنیس یا مسابقه دو، داوطلب شده باشد. در بازدیدهای رسمی کمتر پیش‌آمده که این مدل، گزینه اول کیت باشد.

از زمان پیوستن رسمی کیت به خاندان سلطنتی بریتانیا در ۲۰۱۱، کمی طول کشید تا او سبک شخصی خودش را پیدا کند؛ سبکی که البته جز سلیقه شخصی، با مقررات و آداب‌و‌رسوم سلطنتی هم باید هماهنگ باشد. او بی‌تردید گروهی از متخصصان را در کنار خود دارد تا مطمئن شود که موهایش در هر زاویه‌ و از هر منظری عالی به نظر می‌رسند.

یکی از رموز زیبایی موهای کیت، کوتاه‌ کردن آن به روش لایه‌ای است که به‌راحتی می‌توان آن را مواج، پف‌کرده یا صاف آرایش داد. برای نگه‌داشتن این مدل، دست‌کم هر سه ماه یک‌بار باید سری به آرایشگر زد و نوک موها را چید تا سلامت و تازگی خود را حفظ کنند. به یاد داشته باشید که فقط موهای سالم را می‌توان خوش‌حالت نگه داشت. یکی از مشکلات این مدل مو، حفظ آن در فضاهای مرطوب است. با توجه به هوای همیشه بارانی بریتانیا، احتمالا کیت از روش‌هایی مانند کراتینه برای موهایش استفاده می‌کند که در مرطوب‌ترین روزها هم کمترین آشفتگی را در موهای رهای او می‌بینیم.

بیشتر از مُد و زیبایی