استرالیا رئیس پلیس فتا، سخنگوی نیروی انتظامی و پرس‌تی‌وی را تحریم کرد

شرکت ابرآروان، آمنه‌سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی هم در فهرست تحریم‌‌ها قرار دارند

پنی ونگ، وزیر امور خارجه استرالیا در پارلمان گفت: شاید اعتراضات فروکش کرده باشد اما زجر کشیدن تمام نشده است-PAT HOELSCHER/ AFP

استرالیا در آستانه نخستین سالگرد جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، چهار فرد و دو نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس، این تحریم‌ها شامل سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی که در سرکوب زنان و اجبار حجاب نقش دارد و وحید مجید، رئیس پلیس فتا به دلیل سانسور اعتراضات گسترده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمنه سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی دو خبرنگار حکومتی نیز در فهرست تحریم‌ها قرار دارند. نام شبکه خبری پرس تی‌وی و آمنه‌سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی در ارتباط با اخذ و پخش اعترافات اجباری دوتابعیتی‌ها، زندانیانی سیاسی و اقلیت‌های مذهبی و نویسندگان در فهرست تحریم‌ها آمده است. نام شرکت ابرآروان هم در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود.

پنی ونگ، وزیر امور خارجه استرالیا در جلسه روز چهارشنبه پارلمان ضمن اعلام همبستگی با مردم ایران گفت که شاید اعتراضات فروکش کرده باشد اما زجر و آسیب دیدن پایان نیافته است و زنان و دختران ایران همچنان با فشار و تبعیض مواجه‌اند.

او همچنین خواستار محاکمه عاملان جان باختن مهسا امینی شد.

این چهارمین بسته تحریمی استرالیا علیه جمهوری اسلامی ایران است که از زمان آغاز خیزش سراسری اعلام می‌شود. این بسته شامل ممنوعیت سفر و تحریم مالی نیز می‌شود.