رئیس ستاد ارتش طالبان: پاکستان دشمن خود را داخل خاک خودش جست‌وجو کند

رئیس ستاد ارتش طالبان بار دیگر تاکید کرد که از خاک افغانستان تهدیدی متوجه هیچ کشور و ‏گروهی نیست

رئیس ستاد ارتش طالبان در برنامه «حساب‌دهی دولت به ملت» -Twitter/@MoDAfghanistan2

قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان، روز یکشنبه ۲۹ مرداد (۲۰ اوت)، حکومت پاکستان را به ناتوانی در تامین امنیت آن کشور متهم کرد.

او در برنامه «حساب‌دهی [پاسخ‌گویی] دولت به ملت» در کابل ادعا کرد کسانی که داخل خاک پاکستان حضور دارند باعث ناامنی در آن کشور می‌شوند و اسلام‌آباد به‌جای انتقاد ازافغان‌ها، متوجه خاک خود باشد. 

او گفت: «این ناتوانی آن‌ها [دولت پاکستان] در راستای تامین امنیت کشورشان است که نمی‌توانند امنیت را برقرار کنند و کسانی را که در آنجا دست به حمله‌های تخریبی می‌زنند دستگیر کنند. اینکه احیانا پاکستان و هر کشور دیگر به این فکر باشد که دشمنش را در افغانستان جست‌وجو کند، فکر اشتباهی است و [پاکستان] باید دشمن خود را داخل خاک خودش جست‌وجو کند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس ستاد ارتش طالبان ادعا می‌کند که حتی با فرض اینکه تروریست‌ها از داخل خاک افغانستان وارد پاکستان می‌شوند، پس چرا درگیری میان نیروهای مرزی طالبان و نیروهای مرزی پاکستان با این تروریست‌ها صورت نمی‌گیرد.  

رئیس ستاد ارتش طالبان بار دیگر تاکید کرد که از خاک افغانستان تهدیدی متوجه هیچ کشور و گروهی نیست و آن‌ها هم اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان برای حمله نظامی و تخریبی استفاده شود.  

او هشدار داد که طالبان به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهند که به خاک افغانستان «تجاوز» کند.  

او گفت: «بزرگ‌ترهایشان [اشاره به حمله نظامی شوروی پیشین و آمریکا] به افغانستان حمله کردند و شکست خوردند و از آن کوچک‌ترها هیچ‌گاه نمی‌توانند حمله کنند.» 

رئیس ستاد ارتش طالبان به مردم افغانستان اطمینان داده است که طالبان حاضر به پاسخ‌گویی به هر نوع «تجاوز» به آن کشورند. 

ملا یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان، در مراسم دو سالگی حکومتشان گفته بود که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده نمی‌شود و طالبان در این مورد متعهدند.  

او بدون نام بردن از پاکستان گفته بود که برخی از کشورها شهروندان افغانستان را مسئول ناکامی امنیتی‌ خودشان می‌دانند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حکومت و ارتش پاکستان ادعا می‌کنند جنگجویان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در افغانستان حضور دارند و از آن کشوربه پاکستان حمله می‌کنند.

مقام‌های پاکستان هشدار داده‌اند که برای هدف قراردادن تروریست‌ها و پاسخ‌ دادن به هر نوع تهدید و از جمله هدف قراردادن تروریست‌ها در افغانستان‌ آماده‌ عمل‌اند.

در دوران حکومت طالبان چند حمله هوایی در قلمرو افغانستان و نزدیک به مرز پاکستان صورت گرفته است. گفته می‌شود که ارتش پاکستان برای هدف قرار دادن فرماندهان و جنگجویان تی‌تی‌پی در افغانستان این حمله‌ها را کرده است. از سویی نیز، در دو سال اخیر، چند فرمانده تی‌تی‌پی در حمله‌های مسلحانه در افغانستان کشته شده‌اند.

بیشتر از جهان