جام جهانی فوتبال زنان: اسپانیا در حضور ملکه لتیزیا شیرزن‌های انگلستان را شکست داد

انتقادها به مسئولان ورزشی انگلستان و شاهزاده ویلیام که رئیس اتحادیه فوتبال آن است، بالا گرفت

ملکه لتیزیا در میان بازیکنان اسپانیا پس از پیروزی در مسابقه نهایی فوتبال زنان در سیدنی-AFP

تیم فوتبال زنان اسپانیا در مقابل ملکه این کشور که برای تشویق آن‌ها به سیدنی سفر کرده بود، جام قهرمانی را از آن خود کرد.

در سوی دیگر، «شیرزنان انگلستان» در نخستین حضور خود در مسابقه نهایی جام جهانی زنان، با نتیجه یک-صفر برابر اسپانیا شکست خورد تا در خانه، انتقادها به مسئولان ورزشی انگلستان و شاهزاده ویلیام که رئیس اتحادیه فوتبال آن است، بالا بگیرد.

این نخستین بار از ۱۹۶۶ به بعد بود که تیم مردان یا زنان انگلستان به فینال جام جهانی فوتبال می‌رسید. اما با پیروزی اسپانیا در این رقابت، بار دیگر دست انگلیسی‌ها از جام کوتاه ماند.

لورن همپ در دقیقه ۱۶ به گلزنی برای «شیرزنان» نزدیک شد، اما توپ او به تیر دروازه برخورد کرد.

تیم شایسته اسپانیا بدین‌سان به پنجمین تیم ملی پس از ایالات متحده آمریکا (چهار قهرمانی)، آلمان (دو قهرمانی)، نروژ (یک قهرمانی) و ژاپن (یک قهرمانی) بدل شد که توانسته است قهرمان جام جهانی زنان شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در غیاب شاه فلیپه که به انجام وظایف سلطنتی دیگری مشغول بود، ملکه لتیزیا و دختر ۱۶ ساله‌اش برای ابراز تعهد کشورشان به فوتبال ملی، به استرالیا سفر کردند و از نزدیک شاهد بالا رفتن جام قهرمانی در دستان بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا بودند.

ملکه لتیزیا مانند همیشه ظاهری بسیار شیک داشت و یک کت یقه انگلیسی بلند قرمز‌رنگ با دکمه‌های مشکی از برند هوگو باس را با شلوار گشاد همرنگش از همین برند با یک تاپ مشکی ساده به تن داشت و با چکمه‌های جیر بلند مشکی و کیف مشکی هماهنگ از برند کارولینای هررا ظاهر خود را تکمیل کرده بود. رنگ قرمز کت‌وشلوار، از رنگ تیم محبوب او، «روخاس» (که به معنی قرمز است) الهام گرفته بود.

در این میان، غیبت نماینده‌ عالیرتبه‌ای از انگلستان در این مسابقه تاریخی مشهود بود و انتقادهای فراوانی در پی داشت.

منابعی در باکینگهام به دیلی‌میل گفتند که شاهزاده ویلیام «نگران ردپای کربن سفر هوایی و پیامدهای دیپلماتیک رفتن به استرالیا بود». ولیعهد بریتانیا در پیامی ویدیویی، در کنار دخترش، شارلوت، که یک توپ فوتبال در دست داشت، برای بازیکنان انگلیسی آرزوی موفقیت کرد.

چارلز سوم و کامیلا هم مسابقه را تماشا نکردند و به گفته دیلی‌میل، به کلیسایی در بالمورال رفته بودند.

پائولین کوپ، دروازه‌بان سابق تیم ملی انگلستان، از غیبت اعضای خانواده سلطنتی، نخست‌وزیر، یا حتی گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی مردان انگلستان، ابرازتاسف کرد و آن را «مایه شرمساری» دانست.

کوپ که ۶۰ بازی ملی با پیراهن انگلستان در کارنامه دارد و در جام‌ جهانی ۱۹۹۵ برای این کشور بازی کرده است، گفت: «من هیچ حرف بدی علیه خاندان سلطنت نخواهم زد. با این حال، پس‌ از اینکه ما یورو را بردیم و به جام جهانی راه یافتیم، این مناسبت باید از روز اول در دفتر برنامه‌ریزی او [ویلیام] ثبت می‌شد. بیایید صادق باشیم، اگر جام جهانی مردان بود، همه آن‌ها اینجا بودند.»

انگلستان زادگاه فوتبال است و با موفقیت‌های پی‌درپی تیم «شیرزنان» در سال‌های اخیر، فوتبال زنان آن بسیار محبوب شده است.

بیشتر از زندگی