وزیر طالبان: هزاران نیروی انتحاری منتظر مرگ‌اند

طالبان با در اختیار داشتن نیروهای انتحاری و تسلیحات پیشرفته به ارزش میلیاردها دلار و همکاری و ارتباط با گروه‌های تروریستی، افغانستان را به بمب ساعتی برای منطقه و جهان بدل خواهند کرد

گروهی از انتحاری‌های طالبان در رزمایش نظامی در کابل‌- خبرگزاری باختر

شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن و نفت طالبان، در مراسم یکصدوچهارمین سالگرد استقلال افغانستان ادعا کرد این گروه بیش از ۴۰۰هزار نیروی نظامی و هزاران نیروی انتحاری در اختیار دارد.  

او گفت: «الحمدلله طوری که دوستان قبلا گفتند، بیشتر از ۴۰۰ نیروی امنیتی و اسلامی داریم و در طول تاریخ افغانستان این قدر ارتش، پلیس و استخبارات ساخته نشده بود. در میان این نیروها جوانانی‌اند که اغلبشان قرآن در سینه دارند. این جوانان از خداوند هراس دارند و اکثریتشان از علما هستند.» 

این مقام ارشد طالبان نیروهای انتحاری این گروه را ستود و افزود: «یقین داریم که در میان این‌ها [نیروی نظامی طالبان] هزاران استشهادی‌ [نیروهای انتحاری] وجود دارند و این‌گونه هزاران جوان داریم که منتظر شهادت‌اند.» 

او تاکید کرد که آن‌ها «جهاد و شهادت» و حفاظت از قدرت حکومت این گروه را وظیفه خود می‌دانند. 

این چندمین بار است که مقام‌های ارشد طالبان در سخنرانی‌هایشان نیروهای انتحاری خود را که در نتیجه حملاتشان هزاران غیرنظامی جان باخته‌اند، می‌ستایند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان به نیروهای انتحاری‌‌شان «استشهادی» می‌گویند. این نیروها در مراکز آموزشی طالبان به شکلی آموزش دیده‌اند که حاضرند خود را بکشند تا به رویایشان مبنی بر رسیدن به «بهشت» دست یابند. در میان این نیروهای انتحاری شمار زیادی از جوانان حضور دارند که برای انتحار و منفجر کردن خود در راه طالبان در صف‌اند و انتظار می‌کشند.  

نیروهای انتحاری طالبان در یگانی مرگبار و خطرناک گرد هم آمده‌اند و طالبان با هدف ترساندن کشورهای همسایه افغانستان این نیروها را به نمایش می‌گذارند. نیروهای این گروه همچنین در دو سالگی سرنگونی نظام جمهوریت تحت‌حمایت کشورهای غربی در افغانستان، با بشکه‌های زرد انفجاری مقابل سفارت تعطیل‌شده آمریکا در کابل رفتند و حتی این بشکه‌ها را در سطح شهر کابل هم به نمایش گذاشتند.

طالبان از این بشکه‌های زردرنگ مملو از مواد منفجره برای هدف قراردادن نظامیان حکومت پیشین استفاده می‌کردند. این گروه دو دهه با حکومت پیشین افغانستان و متحدان غربی آن، از جمله آمریکا و ناتو، جنگیدند و در این مدت به کمک نیروهای اطلاعاتی برخی کشورها روش ساخت بمب‌‌‌هایی با قدرت تخریب بالا با کمترین امکانات را یاد گرفتند.  

حکومت طالبان بخشی از نیروهای انتحاری این گروه را جذب کرد و اینک آموزش‌های نظامی آن‌ها در پادگان‌ها و پایگاه‌های نظامی حکومت سابق که آمریکا و ناتو آن‌ها را ساخته و تجهیز کرده بودند، ادامه دارد. طالبان علاوه بر اینکه به تمام امکانات این پایگاه‌ها دسترسی دارند، تسلیحات جامانده نیروهای آمریکایی و حکومت پیشین افغانستان به ارزش میلیاردها دلار را نیز در اختیار گرفته‌اند. داشتن این سازوبرگ‌های نظامی باعث شده است که طالبان در سطح منطقه از موضع قدرت صحبت کنند و مدعی شکست‌دادن آمریکا و ناتو در جنگ فرسایشی و چریکی شوند.  

حکومت طالبان با بحران مشروعیت ملی و جهانی درگیر است، زیرا هیچ کشوری حکومت آن‌ها را به رسمیت نشناخته است. از زمان روی کار آمدن طالبان حضور تروریست‌ها در افغانستان افزایش یافته است و بر اساس آخرین گزارش شورای امنیت سازمان ملل، حدود ۲۰ گروه تروریستی از جمله شبکه القاعده، شاخه خراسان دولت اسلامی (داعش) و تحریک طالبان پاکستانی در این کشور حضور دارند.  

در اختیار داشتن نیروهای انتحاری و تسلیحات پیشرفته به ارزش میلیاردها دلار و نیز همکاری و ارتباط طالبان با گروه‌های تروریستی، افغانستان را به یک بمب ساعتی برای منطقه و جهان تبدیل خواهد کرد.