رقابت تنگاتنگ ترامپ و اوباما بر سر لقب تحسین‌شده‌ترین مرد آمریکا

۴۵ درصد از جمهوریخواهان به دونالد ترامپ و ۴۱ درصد از دمکرات‌ها به باراک اوباما رای داده‌اند

انتخاب محبوب‌ترین مرد سال جاری توسط آمریکایی‌ها به شدت تحت تأثیر گرایش‌های حزبی قرار گرفته است/JIM WATSON / AFP

هیچ شخصی به اندازه باراک اوباما مورد تحسین آمریکایی‌ها قرار نگرفته است، مگر دونالد ترامپ.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد مردم آمریکا کاملا به دو دسته تقسیم شده است، و رؤسای جمهور فعلی و قبلی آمریکا بر سر به دست آوردن لقب محبوب‌ترین مرد آمریکا با هم رقابت تنگاتنگی دارند.

طبق اطلاعات به دست آمده این دو دستگی تقریبا بر اساس گرایش‌های حزبی است، به گونه‌ای که 45 درصد از جمهوری‌خواهان ترامپ و 41 درصد از دموکرات‌ها رئیس‌جمهور قبل از او را به عنوان محبوب‌ترین شخص برگزیده‌اند.

در عین حال، میشل اوباما محبوب‌ترین زن آمریکا بوده است. او 10 درصد آرا را از آن خود کرده در حالی که بانوی اول کنونی آمریکا، ملانیا ترامپ، پنج درصد آرای شرکت‌کنندگان را به دست آورده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

از سال 1948، هر سال مؤسسه نظرسنجی گالوپ از آمریکایی‌ها می‌پرسد که از نظر آنها محبوب‌ترین مرد و زن زنده دنیا چه کسانی هستند. به گفته این مؤسسه، نتایج سال جاری بر اساس نظرسنجی انجام شده در فاصله 2 تا 15 سپتامبر بوده است.

در ادامه گزارش گالوپ آمده است: «انتخاب محبوب‌ترین مرد سال جاری توسط آمریکایی‌ها به شدت تحت تأثیر گرایش‌های حزبی قرار گرفته است.»

پس از ترامپ و اوباما، که برای 12همین سال پیاپی محبوب‌ترین فرد بوده است، جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق، و ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، هر دو در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند، و پس از آنها بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، در جایگاه پنجم قرار دارد.

پاپ فرانسیس، سناتور برنی سندرز، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس، دالایی لاما، و وارن بافت سرمایه گذار میلیاردر، نیز در جمع ده نفر برتر هستند.

در میان زنان، کنشگر نوجوان حوزه تغییرات جوی، هیلاری کلینتون نامزد سابق دموکراتها برای ریاست جمهوری آمریکا، و اپرا وینفری در بین پنج زن محبوب‌تر قرار دارند.

طبق گزارش گالوپ، بقیه اعضای گروه 10 زن برتر عبارتند از، الیزابت ملکه بریتانیا، نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان ، روث بدر گینزبرگ قاضی دیوان عالی آمریکا، الیزابت وارن نماینده ماساچوست در سنا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، و نیکی هیلی سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل.

در ادامه گزارش گالوپ آمده است: «ملکه الیزابت برای 51مین بار در لیست 10 زن محبوب‌تر قرار گرفته، است و این رکورد او بیش از هر زن دیگری است.»

© The Independent

بیشتر از جهان