باراک اوباما: زن‌ها بی تردید از مردها بهترند

رئیس جمهور سابق آمریکا بارها گفته است که یک فمینیست است

باراک اوباما می‌گوید اگر زن‌ها مصدر امور باشند، سطح زندگی در بسیاری از کشورهای جهان بهبود خواهد یافت Scott Olson/AFP

باراک اوباما می‌گوید زنان از مردان بهترند. و در حل مسائل جهانی - که از مردان نسل‌های گذشته چسبیده به قدرت سرچشمه می‌گیرد، «بدون تردید بهتر» هستند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا که بارها گفته یک فمینیست است، افزود اگر زن‌ها مصدر امور باشند، سطح زندگی در بسیاری از کشورهای جهان بهبود خواهد یافت.

اوباما که کاخ سفید را در سال ۲۰۱۷ ترک گفت، در سنگاپور درباره شکل و وضع جهان تحت رهبری کامل زنان اظهارنظر کرد.

او گفت: «خانم‌ها، می‌خواهم به شما بگویم بی‌عیب نیستید، اما می‌توانم بگویم بی تردید از ما مردها بهترید. کاملا اطمینان دارم اگر تمام کشورهای جهان برای دو سال زیر مدیریت زنان قرار بگیرد، در تمام جنبه‌ها... سطح زندگی و در همه چیز بهبود چشمگیر حاصل خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای اوباما در پاسخ به این که آیا بار دیگر جایگاه رهبری در سیاست را مدنظر قرار خواهد داد، گفت رهبرانی که برای مدتی طولانی در قدرت بوده‌اند باید کناره‌گیری کنند. 

او افزود: «اگر به دنیا و به مشکلاتش نگاه کنید می‌بینید (عامل آن) معمولا مردها و مردهای سالمندی هستند که از سر راه کنار نمی‌روند. مهم است که رهبران جهان به خودشان یادآوری کنند برای انجام کاری در آن مقام هستند، اما شما برای همه عمر دراین مقام نیستید و کار شما اهمیت دادن به خودتان و قدرت‌تان نیست.»

اوباما در طول دوره ریاست جمهوری‌اش بر تساوی میان زن و مرد تاکید داشت و یکی از طرفداران حقوق زنان در امور بارداری و تولیدمثل بود.

او در سال ۲۰۱۶ در نشریه «گلَمر» مقاله‌ای درباره مفهوم فمینیسم و تعهد جامعه به تساوی فرصت‌ها برای زن و مرد منتشر کرد.

 باراک اوباما و همسرش، میشل، پس از پایان دوره ریاست جمهوری او بنیادی تاسیس کرده‌اند که هدفش راهنمایی رهبران جوان در سراسر جهان است. 

آقای اوباما همچنین در حال نوشتن خاطرات دوران ریاست جمهوری‌اش است که گمان نمی‌رود تا سال آینده منتشر شود. سال گذشته، کتاب میشل اوباما، به نام «میشل اوباما شدن» با یازده میلیون نسخه، رکورد پرفروش‌ترین کتاب خاطرات تاریخ را شکست.

© The Independent

بیشتر از جهان