گالوپ میشل اوباما را تحسین‌ شده‌ترین زن جهان معرفی کرد

میشل در مقایسه با ملانیا ترامپ در بین آمریکایی‌ها محبوب‌تر است

میشل در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما از او محبوب‌تر بود/ٰMARK WILSON /AFP

نتیجه یک همه‌پرسی در آمریکا، میشل اوباما را به عنوان «محبوب‌ترین زن» جهان معرفی کرده است. 

بانوی سابق آمریکا، که در طول ریاست جمهوری همسرش ،باراک اوباما، همواره از او محبوب‌تر بود، در همه پرسی سالیانه گالوپ جایگاهی بالاتر از رئیس جمهوری و بانوی اول کنونی یافته است.

این دومین سالی است که خانم اوباما در مقام محترم‌ترین زن جهان قرار می‌گیرد. خانم اوباما ۵۵ ساله ۱۰ درصد و ملانیا ترامپ ۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

هیلاری کلینتون، اپرا وینفری و گرتا تونبرگ هریک به سه درصد آرا دست یافتند.

در ماه ژوئیه نیز خانم اوباما در همه پرسی سایت «یو گاو» بریتانیا، بر ملکه  بریتانیا پیشی گرفت و در مقام قابل تحسین ترین زن جهان قرار گرفت. 

در همه‌پرسی امسال موسسه گالوپ، باراک اوباما و دونالد ترامپ برای احراز جایگاه محبوب‌ترین مرد در یک جایگاه قرار گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه باراک اوباما برای دوازدهمین سال متوالی به عنوان محبوب‌ترین مرد شناخته شده، این نخستین باری است که دونالد ترامپ در سطحی برابر او قرار می‌گیرد.

جفری جونز، سردبیر ارشد موسسه گالوپ، می‌گوید: «وقتی رئیس جمهوری در جایگاه محبوب‌ترین مرد قرار نمی‌گیرد، یعنی از نظر سیاسی نامحبوب است. آقای ترامپ در سال ۲۰۱۷ ( ۳۶ درصد) و درسال ۲۰۱۸ (۴۰ درصد) آرای مثبت شرکت کنندگان در همه‌پرسی را به دست آورد.»

او در ادامه گفت: «ترامپ در حال حاضر با جلب ۴۵ درصد تایید مردم، نسبت به دو سال گذشته محبوب‌تر است. موسسه گالوپ از سال ۱۹۴۸ تا کنون از مردم آمریکا خواسته بگویند کدام زن یا مرد را در جهان بیش از همه تحسین می‌کنند.»

نوع حزب سیاسی مورد حمایت شهروندان آمریکا، عامل مهمی ‌در انتخاب مرد محبوب‌ آنهاست. ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان از آقای ترامپ و ۴۱ درصد دموکرات‌ها از اوباما نام برده‌اند.

رئیس جمهوری و بانوی اول سابق آمریکا به دنبال ترک کاخ سفید، بنیادی تأسیس کرده‌اند که هدف آن کمک به رهبران جوان در سراسر جهان است.

کتاب میشل اوباما «میشل اوباما شدن» که سال گذشته منتشر شد، با فروش ۱۱ میلیون نسخه، پرفروش‌ترین کتاب خاطرات در تاریخ ایالات متحده بوده است. باراک اوباما هم در حال نوشتن خاطرات خود است که انتظار می‌رود در سال جدید میلادی منتشر شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی