فرمانده سنتکام با ناو مجهز به موشک هدایت‌شونده از تنگه هرمز عبور کرد

اریک کوریلا، فرمانده ارشد نیروهای آمریکا در منطقه با مقامات امارات متحده عربی و بحرین دیدار کرده است

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد اریک کوریلا، فرمانده ارشد نیروهای آمریکا در منطقه، در پایان هفته گذشته در جریان سفر به امارات متحده عربی و بحرین، سوار بر یک ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده، با قابلیت موشک‌های هدایت‌شونده، از تنگه هرمز عبور کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دریاسالار برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز او را همراهی کرده است.

خبر دیدار اریک کوریلا با فرماندهان نظامی امارات متحده عربی و پادشاه و مقامات بحرین و عبور او در آب‌های تنگه هرمز، یک روز پس از اعزام سه هزار تفنگدار آمریکایی به خلیج فارس و چند روز پس از برگزاری رزمایش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی اعلام می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، طی ماه‌های گذشته چند هزار نیروی نظامی ایالات متحده و سلاح و تجهیزات متعدد برای حفظ امنیت آب‌های خلیج فارس و مقابله با تهدیدهای حکومت ایران و روسیه وارد منطقه شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، پنجشنبه هفته پیش به‌نقل از چهار مقام دولتی آمریکا نوشت ارتش ایالات متحده در حال بررسی این گزینه است که برای مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی، شماری از نیروهای نظامی خود را در کشتی‌های تجاری که از آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز می‌گذرند مستقر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چهارشنبه هفته پیش در آغاز رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران در جزیره ابوموسی، آمریکا، بریتانیا و اسرائیل را عامل بی‌ثباتی در منطقه معرفی کرد. به‌ گفته سلامی، «بلاد اسلامی، سرزمین حضور و حاکمیت بیگانگان بیرون از این منطقه نیست. ملت‌ها و دولت‌های مسلمانان این منطقه خود قادر هستند در ترتیباتی برادرانه و مسلمانانه امنیت همه مناطق را برقرار کنند و نیازی به حضور هیچ بیگانه‌ای نیست.»

خبرگزاری فرانسه نیز روز دوشنبه این هفته در گزارشی به‌نقل از ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده نوشت بیش از سه هزار تفنگدار آمریکایی پس از عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند.

شبکه خبری العربیه شامگاه سه‌شنبه در گزارشی با اشاره به فرمان نظامی ماه پیش لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، برای استقرار جنگنده‌های جنگی اف-۳۵ و اف-۱۶ و ناوشکن یو‌اس‌اس توماس هادنر، نوشت: برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده، اریک کوریلا را در سفر به منطقه همراهی کرده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، با توجه به شکست گفت‌وگو‌های هسته‌ای با حکومت ایران، ایالات متحده آرام‌آرام در حال تقویت ناوگان نظامی خود در آب‌های منطقه است.

بیشتر از جهان