ترامپ: می‌خواهند با اتهام‌های «ساختگی» وقت و پول من را از مسیر کارزار انتخاباتی منحرف کنند

ترامپ گفت که «در روز اول رییس‌جمهوری بودجه اختصاص یافته دولت برای اهدافی چون تغییر جنسیت را صرف رسیدگی به اولویت‌های مهم کشور از جمله رسیدگی به نیازها و ارائه خدمات به کهنه‌سربازان» خواهد کرد

دونالد ترامپ پیشتاز داوطلبان نامزدی از حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری است- داREUTERS/Reba Saldanha

دونالد ترامپ، چهل‌و‌پنجمین رییس‌جمهور ایالات متحده، بعد از ظهر سه‌شنبه هشتم اوت، در بین جمع بزرگی از هوادارانش در شهر ویندام ایالت نیوهمپشایر حاضر شد و ضمن انتقاد تند از جک اسمیت،بازپرس ویژه و اتهامیی که علیه او مطرح کرده است از دستاوردهای دولت خود در مبارزه با تروریسم، امنیت مرزها و کنترل مهاجران ورودی به کشور و شکوفایی اقتصادی و کنترل تورم از جمله قیمت سوخت سخن گفت. او از جمله به خروج از برجام و همچنین انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم اشاره کرد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ بار دیگر به مخدودش بودن انتخابات ۲۰۲۰ اشاره کرد و تاکید کرد که «نمی‌خواهند با وارد کردن اتهام‌های ساختگی او را مجبور کنند به جای کارزار انتخاباتی وقت و پولش را آنجا هزینه کند».

ترامپ با اشاره به بایدن گفت: «هم‌اکنون فردی رییس‌جمهور است که قادر نیست دو جمله درست بگوید ولی از جانب ما درباره مسائلی چون تسلیحات اتمی مذاکره می‌کند و از تمام کشورها هم شکست خورده است.» ترامپ افزود: «امروز ما با روسیه، چین، کره شمالی و ایران دشمن‌ایم. آیا او (بایدن) گمان می‌کند که آنها نباید دشمن ما باشند؟» 

دونالد ترامپ که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، گفت که «در روز اول رییس‌جمهوری بودجه اختصاص یافته دولت برای اهدافی چون تغییر جنسیت را صرف رسیدگی به اولویت‌های مهم کشور از جمله رسیدگی به نیازها و ارائه خدمات به کهنه‌سربازان» خواهد کرد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا، از سیاست دولت جو بایدن در مواجهه با چین انتقاد کرد و گفت که «دولت دموکرات بایدن چطور می‌تواند وقتی از چین پول می‌گیرد، با آن سختگیرانه برخورد کند؟»

دونالد ترامپ گفت که جلوی کمک مالی دولت به اسکان پناهجویان غیرقانونی را می‌گیرد و در انتقاد از «سیاست پناهجو و مهاجرپذیری بدون نظارت و مرزهای باز بایدن» وعده داد که در روز اول بازگشت به قدرت کمک‌های مالی دولت بایدن به اسکان سیل پناهجویان و ایجاد و احداث پناهگاه‌ها برای مهاجران غیرقانونی را قطع خواهد کرد. 

او همچنین وعده داد که در بدو ورود مجدد به کاخ سفید در قامت چهل‌و‌هفتمین رییس‌جمهوری ایالات متحده، جنگ روسیه و اوکراین را «ظرف ۲۴ ساعت» متوقف میکند و جلوی وقوع جنگ جهانی سوم را خواهد کرد. 

دونالد ترامپ گفت که به گواه نظرسنجی‌ها، محبوبیت او از همه و از رییس‌جمهور بایدن نیز بالاتر است چرا که «مردم از عملکرد دولت دموکرات از جمله در باز گذاشتن مرزهای کشور به روی مهاجرانی که بدون بررسی وارد آمریکا می‌شوند، و همچنین در وضعیت اقتصادی و مالیا‌ت‌های سنگینی که می‌پردازند ناراضی‌اند.»

نشریه هیل نوشته است که دعوای حقوقی کنونی علیه ترامپ ممکن است در انتخابات به ضرر او تمام شود، هرچند محبوبیت او در نظرسنجی‌های رای‌دهندگان جمهوریخواه قوی است. با این حال نتیجه نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه طرح اتهام‌های جدید علیه ترامپ را با منحرف کردن افکار عمومی از پرونده هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا مرتبط می‌دانند. ترامپ و هوادارانش می‌گویند «اتهام‌هایی که دمکرات‌ها مطرح کرده‌اند با انگیزه سیاسی با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۴ انجام شده است».

دونالد ترامپ در اشاره به دعوای حقوقی که هم‌اکنون علیه او از جمله درباره نحوه نگهداری اسناد محرمانه کشور در جریان است، گفت که سیستم قضایی که در اختیار جناح «چپ افراطی»‌ است را اصلاح خواهد کرد. او خطاب به هوادارانش گفت: «چپ افراطی می‌خواهد مرا خاموش کند چون من نمی‌خواهم صدای شما خاموش شود. پس از پیروزی در انتخابات فساد اقتصادی و سیاسی هانتر بایدن و خانواده بایدن را در دستور کار قرار خواهم داد.»

او در این سخنان از تدریس محتوای جنسی در مدارس به کودکان و همچنین مقررات ورزشی مربوط به افراد تراجنسیتی و حضور آنان در تیم‌های ورزشی زنانه انتقاد کرد. 

دونالد ترامپ گفت که انتخابات ۲۰۲۴ آخرین نبرد تعیین‌ کننده است و وعده داد که او و هوادارانش خواهند توانست در آن پیروز شوند. ترامپ گفت که «اکثریت خاموش» در این رای‌گیری شرکت خواهند کرد و وعده داد که «با کمک هم کشور بزرگ آمریکا را باعظمت‌تر از همیشه خواهند کرد.»