چشمگیرترین جواهرات کیت میدلتون

شاهدخت ولز از جواهرات نمادینی استفاده کرده است که زمانی متعلق به شاهدخت دایانا و ملکه مادر بود

میدلتون که مادر سه فرزند است، از زیورآلات زیبا خوشش بیاید یا نه، با خانواده‌ای سرشار از این اشیا وصلت کرده است-AFP

هرچند کیت میدلتون عضو خاندان سلطنتی است، به گفته یکی از سردبیران سابق [نشریه] ووگ بریتانیا، جواهراتش با این عنوان همخوانی ندارد.

سوزی منکس، منتقد مد، در یکی از قسمت‌های جدید پادکستش به نام «گفت‌وگوهای خلاقانه» گزینه‌های اخیر سبک شاهدخت ولز [در زمینه پوشش و زیورآلات] را زیر ذره‌بین برد. در گفت‌وگو با کارول وولتون، سردبیر فعلی بخش جواهرات نشریه بریتانیایی ووگ، این دو کارشناس این صنعت [مد] توافق داشتند که میدلتون در موقعیتی است که می‌تواند از برخی جواهرات زیبا استفاده کند، با این حال، حضورش در انظار عمومی چشمگیر نبوده‌ است.

منکس تایید کرد:«[سلیقه] شاهدخت ولز در [انتخاب] جواهر اندکی مایوس‌کننده است.»

منکس اقرار کرد که به نظر او، این عضو ۴۱ ساله خانواده سلطنتی در محیط‌های خصوصی درمورد ظاهرش نگرش منفی دارد. معتقد بود که میدلتون از آویختن این ارثیه‌های تاریخی خوشحال نیست، و از سر اجبار این کار را انجام می‌دهد. این شیفته مد ۷۹ ساله، گفت گمان می‌کند که میدلتون بیش از اینکه خودش بخواهد خودنمایی‌های جسورانه بکند، تحت‌فشار است که «نماد مد» جلوه کند؛ عنوانی که به سلف او، شاهدخت دایانا، اطلاق می‌شد.   

منکس گفت: «او را پشت‌صحنه در یکی از لباس‌ها تصور می‌کنم که زیبا شده و بعد شکلکی درمی‌آورد، انگار بگوید، «باید این [جواهر] را بیاویزم؟» اصلا نشان نمی‌دهد که از جواهر خوشش می‌آید و از آویختن آنها خوشحال است.»

میدلتون که مادر سه فرزند است، از زیورآلات زیبا خوشش بیاید یا نه، با خانواده‌ای سرشار از این اشیا وصلت کرده است. چند قطعه [جواهر] خاص موجود است که آن‌ها را امانت گرفته یا به او هدیه داده‌اند.

انگشتر نامزدی و حلقه ازدواج  

شاهزاده ویلیام هنگام خواستگاری از میدلتون در ۲۰۱۰، انگشتر الماس یاقوت کبود مادرش را به او داد: انگشتر یاقوت ۱۲ قیراطی با ۱۴ الماس گرداگرد یاقوت سیلان بیضی‌شکل روی پایه طلای ۱۸ عیار.

در ۱۹۸۱، شاهزاده چارلز حلقه نامزدی همسرش، دایانا، را از [کارهای] «گاراد، جواهرساز رسمی سلطنتی» انتخاب کرد. اینک این قطعه جواهر ظریف پس از حلقه ازدواج طلای زرد ولزی میدلتون [بر انگشتش] می‌نشیند. این حلقه طوری ساخته شده که شبیه حلقه‌های ملکه الیزابت، ملکه مادر و ملکه الیزابت دوم باشد.

نیم‌تاج گره عاشق کمبریج

یکی از جواهرات معروف شاهدخت دایانا، نیم‌تاج [موسوم به] «عاشق کمبریج» بود؛ قطعه‌ای که در اصل برای ملکه مری و به تقلید از [تاج] مادربزرگش، شاهدخت آگوستا، اهل هسه، ساخته شد. بنا به گفته جواهرساز دربار، ملکه مری نیم‌تاج «بانوان انگلستان» را بر سر می‌گذاشت. این نیم‌تاج با الماس و مروارید تزئین شده است. اینک میدلتون اغلب نیم‌تاج «عاشق کمبریج» را با پیراهن‌های بلند الکساندر مک‌کوئین استفاده می‌کند.

نیم‌تاج هاله کارتیه

شاهدخت ولز در روز ازدواج پیراهن توری سارا برتون را با نیم‌تاج هاله کارتیه ست کرد؛ هدیه‌ای که نخستین بار شاه جورج ششم به ملکه مادر داده بود. این قطعه فاخر با ۷۳۹ الماس درخشان و ۱۴۹ الماس تیغه‌ای [باتومی] تزئین شده است. زمانی که ملکه الیزابت دوم ۱۸ ساله شد، مادرش این نیم‌تاج را به او هدیه داد.

سنجاق‌سینه برگ افرا  

هدیه دیگر شاه جورج ششم به همسرش، سنجاق‌سینه‌ برگ افرا است که آن را در ۱۹۳۹ به او داد و کیت میدلتون آن را در ۲۰۱۱ هنگام سفر آمریکای شمالی به کت قرمزش وصل کرد. کامیلا، ملکه همسر، نیز با این جواهر نگین‌دار دلربا مشاهده شده است.  

مروارید رشته‌ای

گردنبند مروارید رشته‌ای [چوکر] با مجموعه مرواریدهای اهدایی دولت ژاپن ساخته شد و قطعه‌ مهمی در مجموعه شخصی ملکه به شمار می‌رفت. میدلتون این گردنبند مروارید چهاررشته‌ای را در مراسم تشییع شاهزاده فیلیپ در ۲۰۲۱ به گردن آویخته بود، شاهدخت دایانا نیز پیش‌تر این قطعه را امانت گرفته و برای ضیافتی در هلند از آن استفاده کرده بود.

گوشواره یاقوت کبود دبی

میدلتون یاقوت کبود دمی-پارور دوبی ملکه الیزابت دوم، یک جفت گوشواره یاقوت کبود که شیخ رشید در ۱۹۷۹ به ملکه هدیه داده بود، را گرفت تا در نمایش روباز فیلم کروئلا از آن استفاده کند. ظاهرا ملکه [فقید] از این [مجموعه] دمی-پارور که یک گردنبند و حلقه هم داشت، شگفت‌زده شده بود.

گردنبند رشته‌ای زمرد و الماس

شاهدخت در دومین مراسم جوایز سالانه «ارت‌‌شات» گردنبند رشته‌ای زمرد و الماس شاهدخت دایانا را به گردن آویخت. ملکه مری در  ۱۹۱۱ این قطعه را به مجموعه خود افزود و درنهایت در ۱۹۸۱ که دایانا با شاهزاده چارلز ازدواج کرد، آن را به او داد.

سنجاق سفارش خانواده سلطنتی

به گزارش ووگ استرالیا، این سنجاق‌سینه الماس - که [تصویر] ملکه با ظرافت روی آن نقاشی شده - «بزرگ‌ترین افتخاری که ملکه می‌تواند به یک عضو زن خانواده سلطنتی بدهد» نام گرفته است، و در ۲۰۱۷ به میدلتون هدیه داده شد. او از این قطعه ارزشمند در یک پذیرایی دیپلماتیک و ضیافت دولتی در کاخ باکینگهام استفاده کرد.

منکس در اواخر این قسمت پادکست به بحث‌های گذشته درباره مجموعه جواهرات خانواده سلطنتی و اینکه چگونه منشا برخی قطعه‌ها محفوظ نگه داشته می‌شود، صحبت کرد.

او اشاره کرد: «درباره این موضوع صحبت نشده است، و دلیل مشکوک بودن [منشا و تاریخچه] بعضی قطعه‌ها را می‌توانم بفهمم. آن‌ها را از هند آورده‌اند. نمی‌گویم که آن‌ها را دزدیده‌اند، اما احتمالا از بده‌بستان‌های خاندان سلطنت بوده است. آن‌ها را نمی‌دزدیدند، اما آن وقت‌ها که کشوری را تصاحب می‌کردند، جواهراتی را که فکر می‌کردند بردنش به انگلستان جذاب است، با خود می‌بردند.»

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی