افزایش ۲۵ درصدی سرمایه میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۹

جف بیزوس، مالک آمازون اما در نتیجه طلاق همسرش 9 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک و همسرش- JOSH EDELSON / AFP

اکنون دوران رشد و ترقی میلیاردرهاست؛ در سال 2019 ارزش خالص 500 نفر از ثروتمندترین‌های جهان 25 درصد افزایش یافت.

طبق «فهرست میلیاردرهای بلومبرگ» ارزش خالص 500 فردی که در جهان بیشترین ثروت را دارند، در مجموع 5.9 تریلیون دلار است که تنها در 12 ماه گذشته 1.2 تریلیون افزایش یافته است.

میلیاردرهای آمریکایی به تنهایی 500 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده‌اند. مارک زاکربرگ، پایه‌گذار فیسبوک، 27.3 و بیل گیتس از بنیان‌گذاران مایکروسافت، 27.7 میلیارد دلار بر ثروت خود افزوده‌اند.

طبق گزارش بلومبرگ، از این فهرست فقط ثروت 52 نفر در سال 2019 کاهش یافت. یکی از آنها جف بیزوس، مالک آمازون بود که در نتیجه طلاق همسرش 9 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته نسبت به او احساس ترحم نکنید، چون همچنان ثروتمندترین شخص جهان است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که نابرابری در تقسیم ثروت، یکی از موضوعات داغ کارزار حزب دموکرات برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکاست.

طبق گزارشی که اوایل سال جاری منتشر شد، نابرابری درآمد در ایالات متحده از 50 سال پیش - که جمع‌آوری اطلاعات و آمار در این زمینه شروع شد، تا کنون در بالاترین حد خود است.

سیاستمداران ترقی‌خواه اخیرا خواستار در پیش گرفتن سیاست‌های مالیاتی سختگیرانه‌تری بر ابرثروتمندان شده‌اند. در حالی که دموکرات‌ها در مورد طرح مالیاتی پیشنهاد شده - توسط الیزابت وارن در مناظره‌های مقدماتی ماه اکتبر بحث و جدل می‌کردند، الکساندریا اوکاسیو کورتز از مردم خواست «از ثروتمندان مالیات بگیرند.»

وضع مالیات بر ثروتمندان به یکی از موضوعات اصلی کارزار انتخاباتی وارن تبدیل شده است. در طرح او پیشنهاد شده برای افرادی که بیش از 50 میلیون ثروت دارند 2 درصد و برای آن‌هایی که بیش از یک میلیارد دلار ثروت دارند، 3 درصد مالیات وضع شود.

در عین حال، این افزایش ثروت میلیاردرها یک سال بعد از تصویب قانون مالیاتی جمهوری‌خواهان اتفاق افتاده است.

طبق گزارش سرویس پژوهش کنگره در ماه مه سال جاری، تأثیر قانون مالیات مذکور بر اقتصاد، کمتر از میزان پیش‌بینی شده بوده و میزان رشد «با جهت و حجم تأثیرات محرک طرف عرضه که انتظار می‌رود به دنبال تغییرات مالیاتی اتفاق بیفتد» همخوانی ندارد.

این گزارش با همکاری آژانس‌های خبری تهیه شده است

© The Independent

بیشتر از زندگی