امیدواری بیل گیتس به پایان سوء‌تغدیه در جهان

گرسنگی دلیل مرگ نیمی از کودکان در آفریقا است

بیل گیتس کارآفرین و خیر آمریکایی

ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

بیل گیتس باور دارد که پروبیوتیك‌ها می‌توانند در دو دهه آینده به رفع سوءتغذیه كمك كنند.

صبح دوشنبه، یکی از دو بنیان‌گذار مایکروسافت مقاله‌ای در مورد تأثیر مخرب سوءتغذیه منتشر کرد.

این نیکوکار اظهار داشت، سوءتغذیه «بزرگترین نابرابری سلامتی در جهان» و عامل مرگ و میر نیمی از کودکان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا است.

گیتس توضیح داد كه سوءتغذیه باعث ضعف بنیه و كاهش رشد می‌شود، امری كه با «فهم عمیق‌تر» از «میکروبیوم‌های بدن انسان» قابل مقابله است.

او نوشت: «همه ما به میکروارگانیسم‌های بدنمان متکی هستیم تا درست عمل کند. سلول‌های میکروبی بیشتری نسبت به سلول‌های انسانی در بدن ما زندگی می‌کنند. این باکتری‌ها ما را از عفونت محافظت می‌کنند و بویژه برای هضم غذا ضروری هستند. به‌عنوان مثال، بدن شما واقعا نمی‌تواند انواع خاصی از الیاف گیاهی را بدون کمک باکتری‌های موجود در روده تجزیه کند».

گیتس در نشریه تلگراف اظهار داشت كه جامعه علمی «در مراحل نسبتاً اولیه تحقیق در مورد میكروبیوم(میکروارگانیسم)» است، و افزود: «دانش بیشتری در مورد گونه‌های میكروبی فردی طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده حاصل می‌شود»

او گفت: «این دانش به ما اجازه می‌دهد تا وقتی میکروبیوم‌ها درست کار نمی‌کنند، برای درست شدنشان مداخله کرد و این مداخلات را هوشمندانه مهندسی كنیم. شما احتمالاً با یکی از این مداخلات آشنا هستید: پروبیوتیک».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیل گیتس به همراه همسرش بنیاد بیل و ملیندا گیتس را بنا نهاده؛ بنیادی که برای بهبود تغذیه زنان و کودکان سراسر جهان فعالیت می‌کند. او توضیح داد که چگونه در آینده دانشمندان قادر به تولید نسل‌های بعدی قرص‌های پروبیوتیکی خواهند بود که شامل ترکیبات ایده آل از باکتری‌ها هستند، برخی از آنها می‌توانند «خاص روده شما» طراحی شوند.

گیتس نتیجه گرفت: «اگر ما بتوانیم مسئله تغذیه را حل کنیم ـ و من معتقدم که طی دو دهه آینده این کار را می‌کنیم ـ میلیون‌ها انسان را نجات خواهیم داد و حتی بیشتر از این هم پیشرفت خواهیم کرد».

وبسایت خدمات بهداشت ملی NHS توضیح می‌دهد که پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده و مخمرهایی هستند که به نظر می‌رسد برای سلامتی روده مفید هستند.

آنها معمولاً در محصولات غذایی مانند ماست یافت می‌شوند یا به‌عنوان مکمل غذایی مصرف می‌شوند.

با این حال، NHS  هشدار می‌دهد که از آنجا که پروبیوتیک‌ها معمولاً بر خلاف دارو به عنوان مواد غذایی طبقه بندی می‌شوند، به همان روشی که محصولات دارویی آزمایش می‌شوند، مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند.

آژانس بهداشت می‌گوید: «احتمالاً اختلاف زیادی بین پروبیوتیک‌های دارویی که براساس آزمایشات بالینی تهیه شده‌اند و ماست و مکمل‌های دیگری که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود، وجود دارد».

در اوایل سال جاری، گزارش شد که گرسنگی عامل تقریبا نیمی از مرگ و میر کودکان در آفریقا است.

در گزارشی که توسط مجمع سیاست گذاری کودکان آفریقا (ACPF) منتشر شده، آمده است که در سال ۲۰۱۸ ، ۶۰ میلیون کودک آفریقایی دچار توقف رشد بوده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است كه ۹۰ درصد كل كودكان در آفریقا دچار سوءتغذیه یا كم تغذیه هستند و ۶۰ درصد آن‌ها از حداقل وعده‌های غذایی كه توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعیین کرده، بهره مند نیستند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-

© The Independent

بیشتر از جهان