هشدار ترامپ به جمهوری‌خواهان: اگر در پیگیری پرونده بایدن از من حمایت نکنید ضربه خواهید خورد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌گوید هر دلاری که جمهوری‌خواهان برای حمله به او هزینه می‌کنند، مستقیم به کارزار بایدن داده می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده و نامزد ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، جمهوری‌خواهانی را که به او کمک نمی‌کنند، به انتقام‌ تهدید کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، او شامگاه شنبه ۲۹ ژوییه (۷ مرداد) در گردهمایی طرفدارانش در شهر ایری پنسیلوانیا، هم‌حزبی‌هایش را «سر‌به‌راه» توصیف کرد و گفت که اعضای حزب او باید تحقیقات علیه دموکرات‌ها را دنبال کنند و در غیر این‌ صورت، این خطر وجود دارد که کرسی‌هایشان را از دست بدهند.

دونالد ترامپ در ادامه کارزار انتخاباتی‌اش در این گردهمایی، با انتقاد از جمهوری‌خواهان کنگره، آن دسته از اعضای حزبش را که از خواسته او برای پیگیری تحقیقات فساد علیه جو بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا و خانواده‌اش حمایت نمی‌کنند، به تلافی‌ تهدید کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از ترامپ نوشت: «هر دلاری که جمهوری‌خواهان برای حمله به من هزینه می‌کنند، مستقیم به کارزار بایدن داده می‌شود.» این نامزد جمهوری‌خواه افزود زمان آن فرا رسیده است که ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا، و دیگرانی که او آن‌ها را «دلقک» خواند، میدان را پاکسازی کنند. او آن‌ها را متهم کرد «صدها میلیون دلاری» را که جمهوری‌خواهان باید از آن برای کمک به شکل‌گیری یک حرکت عظیم به منظور مقابله با بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ استفاده کنند، «هدر می‌دهند».

این اظهارات دو روز پس از آن بیان شد که دادستان‌های فدرال اتهام‌های کیفری جدیدی علیه ترامپ مطرح کردند. اتهام‌هایی که بخشی از پرونده‌ای را تشکیل می‌دهد که او را به نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه در مارالاگو و امتناع از تحویل آن‌ها به بازرسان متهم کرده است. بنا به ادعای کیفرخواست جایگزین که روز پنجشنبه منتشر شد، دونالد ترامپ به همراه دو تن از کارکنانش به «تلاش برای پاک کردن ویدیوهای دوربین‌های مداربسته‌ عمارت مارالاگو در تابستان ۲۰۲۲ متهم شده‌اند».

با وجود این، ترامپ که در بیشتر نظرسنجی‌های نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری به‌شمار می‌رود، می‌‌گوید حتی در صورت محکوم شدن در دادگاه نیز به رقابت‌های انتخاباتی ادامه می‌دهد.

البته این پرونده تنها یکی از چالش‌های حقوقی پیش‌ روی ترامپ است و تیم حقوقی او خود را برای کیفرخواست‌های احتمالی بیشتر آماده می‌کنند؛ کیفر‌خواست‌هایی که دادستان‌های واشنگتن و جورجیا مطرح کرده‌اند، به تلاش‌های او برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ مرتبط است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ پیش از این در نیویورک هم به دلیل پرداخت‌‌ پول به زنانی که او را به برخوردهای جنسی در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ متهم کرده بودند، چالشی جدی داشت.

در این میان، ترامپ از چالش‌های حقوقی‌اش به‌عنوان راهی برای رساندن پیام اصلی خود و بازگشت به کاخ سفید استفاده کرده است. او بارها رئيس‌جمهوری جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، را به استفاده از وزارت دادگستری برای از میان برداشتن رقیب سیاسی اصلی‌اش متهم کرده؛ این در حالی است که کاخ سفید ادعا می‌کند رئیس‌جمهوری در این پرونده‌ها هیچ دخالتی نداشته است.

ترامپ در گردهمایی شنبه شب این اتهام‌ها را نه تنها متوجه خود، بلکه متوجه تمام کسانی دانست که از او حمایت می‌کنند. او گفت: «آن‌ها مرا متهم نمی‌کنند، آن‌ها شما را متهم می‌کنند. من از قضا در راهم ایستاده‌ام.»

او به جمعیت حاضر در ایری گفت: «هربار که دموکرات‌های چپ رادیکال، مارکسیست‌ها، کمونیست‌ها و فاشیست‌ها به من اتهام می‌زنند، من آن را در واقع یک نشان افتخار بزرگ می‌دانم... چون من به خاطر شما متهم می‌شوم.»

ترامپ که در دوران ریاست‌جمهوری‌اش دوبار استیضاح شد، شامگاه شنبه در انتقاد از هم‌حزبی‌هایش افزود: «بزرگ‌ترین شکوه‌ای که من دریافت می‌کنم این است که جمهوری‌خواهان به این اطلاعات پی می‌برند و هیچ کاری برای آن انجام نمی‌دهند».

او در ادامه گفت: «هر جمهوری‌خواهی که در مورد تقلب دموکرات‌ها کاری نمی‌کند، باید فورا از انتخابات مقدماتی خارج شود». ترامپ در میان تشویق هوادارانش افزود: «آن‌ها باید سرسختانه بازی کنند و اگر تمایلی به آن ندارند، بین اطرافیانمان شمار زیادی از جمهوری‌خواهان خوب و سرسخت داریم که هر بار می‌خواهم از من حمایت می‌کنند».

ترامپ در این گردهمایی، از اعضای جمهوری خواه کنگره هم خواست تا زمانی که دولت بایدن با تحقیقات جمهوری‌خواهان در مورد معاملات تجاری جو بایدن و خانواده‌اش همکاری کند، مجوز حمایت نظامی بیشتر از اوکراین را به حالت تعلیق درآورد.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی امور مالی خانواده بایدن به‌ویژه پول‌هایی‌اند که گفته می‌شود هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری، از بوریسما، یک شرکت انرژی اوکراینی، دریافت کرده است.

بیشتر از جهان