هانتر بایدن بر خلاف ادعای پدرش «پول درآوردن از چین» را پذیرفت

براساس این گزارش، پسر ارشد بایدن پذیرفته که ۶۶۴ هزار دلار از یک شرکت چینی فعال در زمینه زیرساخت‌ها پول درآورده است

هانتر بایدن، پسر جنجالی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در مقابل قاضی فدرال در دادگاهی در دلاور، پذیرفت که بر خلاف ادعای پدرش، صدها هزار دلار از یک شرکت تحت حمایت حزب کمونیست چین، «پول درآورده است».

جو بایدن در مناظره انتخاباتی اکتبر ۲۰۲۰ با دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه، مدعی شده بود که خانواده او از چین «پول در نیاورده‌اند». او در همین مناظره گفته بود که تنها مردی که از چین پول درآورده است، این مرد (ترامپ) بوده است. بایدن تاکید کرده بود که فقط او (ترامپ) بوده و هیچ‌کس دیگری از چین پول درنیاورده است.

به گزارش فاکس‌نیوز، هانتر به قاضی فدرال گفت که شریک او با شرکت چینی سی‌ای‌اف‌سی، کار می‌کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش، پسر ارشد بایدن پذیرفته که ۶۶۴ هزار دلار از یک شرکت چینی فعال در زمینه زیرساخت‌ها پول درآورده است.

هانتر ببایدن گفت که شرکت هادسن وست را در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد و شریک او در این شرکت با شرکت چینی مورد حمایت دولت چین کار می‌کرد. هانتر بایدن نام این شریک را ئی جیانمینگ، اعلام کرد.

این درحالی است که کمیته ناظر مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید بررسی حساب‌های بانکی برخی اعضای خانواده بایدن نشان می‌دهد که آنها از حساب‌های متعلق به تجارت پسر بایدن با شرکت چینی یک میلیون دلار دریافتی داشته‌اند.

به گزارش نیویورک‌پست، هانتر بایدن ماه گذشته در جریان توافق با دادستان‌ها، اتهام خودداری از پرداخت ۱۰۰ هزار دلار مالیات بر یک‌و‌نیم میلیون دلار درآمد سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و دروغ گفتن درباره استفاده از کوکائین روی سلاح فدرالی که در سال ۲۰۱۸ خریداری شده بود را پذیرفت و از مجازات زندان رهایی یافت. اما او روز چهارشنبه بار دیگر ادعا کرد که گناهکار نیست.

بیشتر از جهان