ترامپ با وجود فشارهای قضایی به کارزار انتخاباتی‌اش ادامه می‌‌دهد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جک اسمیت، بازرس ویژه دادگستری آمریکا، روز پنجشنبه گفت که اتهام تازه‌ای علیه ترامپ و دو تن از دستیارانش طرح شده است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری به‌شمار می‌رود، روز جمعه تاکید کرد که حتی اگر در پرونده‌های کیفری که در دادگاه‌ها علیه او مطرح شده است محکوم شود، باز از رقابت‌ها کنار نمی‌رود و به کارزار انتخاباتی‌اش ادامه خواهد داد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) در گزارشی نوشت که رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، یک روز پس از جلسه بازرس ویژه دادگستری آمریکا با تیم حقوقی‌اش، در گفت‌وگو با برنامه رادیویی جان فردریکز تاکید کرد که در صورت محکوم شدن در دادگاه نیز به رقابت‌های انتخاباتی ادامه می‌دهد.

طبق قانون اساسی آمریکا، برای شرکت در انتخابات فقط سه شرط اساسی لازم است: نامزد انتخابات باید در آمریکا به‌ دنیا آمده باشد، حداقل ۳۵ سال داشته باشد، و دست‌کم ۱۴ سال ساکن آمریکا باشد. هرچند محدودیت‌های دیگری، از جمله تایید استیضاح در مجلس سنا، نیز پیش‌بینی شده است، این محدودیت‌ها شامل دونالد ترامپ نخواهد شد. ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری‌اش دو بار استیضاح شد، اما در هر دو بار در مجلس سنا از اتهام‌های طرح شده تبرئه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جک اسمیت، بازرس ویژه دادگستری آمریکا، روز پنجشنبه گفت که اتهام تازه‌ای علیه ترامپ و دو تن از دستیارانش طرح شده است.

ترامپ متهم شده است که در پرونده کیفری مربوط به نگهداری اسناد طبقه‌بندی‌شده، از یکی از کارمندان و دستیارانش خواسته است که فیلم دوربین‌های امنیتی اقامتگاه شخصی‌اش در فلوریدا را پاک کند. هدف از این اقدام، «جلوگیری از تحقیق پلیس فدرال» عنوان شده است.

در برابر، ترامپ در بخشی از گفت‌وگوی روز جمعه خود با برنامه رادیویی جان فردریکز گفت محتوای دوربین‌های امنیتی اقامتگاه شخصی‌اش در فلوریدا تحویل مقام‌های پلیس شده است و از این جهت هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

سخنگوی ترامپ هم این اتهام تازه را قاطعانه رد کرد و در اظهار نظری گفت که طرح این اتهام چیزی جز تلاش ناکام برای «آزار و اذیت رئیس‌جمهوری ترامپ و اطرافیانش» نیست و هدف از آن، اثرگذاری بر رقابت‌های ریاست‌جمهوری است.

بسیاری از حامیان جمهوری‌خواه رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دموکرات‌ها را متهم می‌کنند که از امکانات دستگاه قضایی آمریکا برای اعمال فشارهای سیاسی به ترامپ استفاده می‌کنند.

بیشتر از جهان