طرح دو اتهام جدید علیه دونالد ترامپ در پرونده «اسناد محرمانه»

«این اتهامات چیزی جز تلاش مستمر ناامیدانه و ناکام خانواده جنایتکار بایدن و وزارت دادگستری آنها برای آزار و اذیت ترامپ و اطرافیانش نیست»

دونالد ترامپ این اتهامات را به منزله «دخالت در انتخابات در بالاترین سطح» و «سوء رفتار دادستانی» دانست-REUTERS/Scott Morgan

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، در پی تحقیقات جک اسمیت، بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در مورد پرونده «نگهداری از اسناد محرمانه» به دو اتهام جدید شامل «اقدام برای پاک کردن فیلم‌ دوربین‌های مداربسته عمارت مارا لاگو متهم شد».

ترامپ تا کنون این اتهام‌ها را رد کرده و انگیزه اقداماتی از این دست را سیاسی می‌داند.

به گزارش فاکس‌نیوز، بنابر بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده، دونالد ترامپ به همراه دو تن از کارکنانش به نام‌های پالتین ناتا و کارلوس دی اولیویرا به «تلاش برای پاک کردن ویدیوهای دوربین مداربسته امارت مارالگو در تابستان ۲۰۲۲ متهم شده‌اند». بر اساس این موارد جدید همچنین کارلوس دی اولیویرا به اظهارات دروغین در برابر اف‌بی‌آی در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ متهم شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس کیفرخواست جدید صادره از دادگاه ایالتی فلوریدا برای پرونده ترامپ، دی اولیویرا به یکی از کارکنان ترامپ در امارت مارالگوی او می‌گوید: «رئیس می‌خواهد سرور دوربین‌های مداربسته پاک شود.» و او در جوابش می‌گوید که نمی‌داند که چه‌طور باید این کار را انجام دهد و فکر نمی‌کند اصلا حق چنین کاری هم داشته باشد و به دی اولیویرا می‌گوید که باید دراین‌باره با مسئول امنیت نهادهای تجاری دونالد ترامپ صحبت کند.

بنابر اظهارات نماینده آرشیو ملی ایالات متحده در فوریه ۲۰۲۲ دربرابر کنگره، دونالد ترامپ ۱۵ جعبه حاوی اسناد ریاست جمهوری را به عمارت مارالگو، اقامتگاه شخصی خود در فلوریدا انتقال داده است.

دونالد ترامپ، روز پنجشنبه با انتقاد از طرح اتهام‌های جدید آنها را به منزله «دخالت در انتخابات در بالاترین سطح» و «سوء رفتار دادستانی» دانست. او گفت: «آن‌ها شرکت من، خانواده‌ام و مهم‌تر از همه خودم را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. اگر من در نظرسنجی‌های متعدد از بایدن پیشتاز نبودم و نامزد جمهوری خواهان نمی‌شدم، این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. اما من به عنوان یک جمهوری‌خواه در انتخابات عمومی بسیار پیشتازم و این را شما به وضوح می‌بینید.»

سخنگوی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در واکنش به این اتهامات جدید گفت: «این اتهامات چیزی جز تلاش مستمر ناامیدانه و ناکام خانواده جنایتکار بایدن و وزارت دادگستری آنها برای آزار و اذیت ترامپ و اطرافیانش نیست.» او گفت: جک اسمیت می‌داند که هیچ پرونده‌ای ندارد و به دنبال راهی برای جلوگیری از  دونالد ترامپ برای رقابت با جو بایدن حقه‌بازند.»

این در حالی است که سال گذشته اسناد طبقه‌بندی شده دیگری در دفتر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مرکز پن بایدن یافت شد. این اسناد متعلق به زمان معاونت او در دوره اوباما باز می‌گردند. اما ابعاد این پرونده در رسانه‌ها به اندازه پرونده ترامپ مورد توجه قرار نگرفت و به آن پرداخته نشد.

بیشتر از جهان