اگر انتخابات امروز برگزار شود، ترامپ رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا است

از هر ۱۰ آمریکایی، شش تن گفته‌اند که رسیدگی به تورم و وضعیت اقتصادی کشور را موضوع اصلی می‌‌دانند

نتایج یک نظرسنجی که به‌تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ایالات متحده همین امروز برگزار شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، نه‌تنها در میان جمهوری‌خواهان با اختلاف زیادی پیشتاز است، بلکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی از حزب دموکرات، را هم شکست خواهد داد.

بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک هاروارد-هریس که روز جمعه ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیرماه ۱۴۰۲) منتشر شد، دونالد ترامپ همچنان با ۵۲ درصد آرا چهره محبوب‌ رای‌دهندگان جمهوری‌خواه است. بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، بعد از ترامپ، ران دسنتیس، فرماندار کنونی ایالت فلوریدا، با کسب ۴۰ درصد آرا در مقام دوم قرار دارد.

در این نظرسنجی، ویوک راماسوامی، سرمایه‌دار و تاجر هندی‌تبار، هم با حمایت ۱۰ درصدی، در مقام سوم رای‌دهندگان جمهوری‌خواه قرار دارد.

در رقابت میان نامزد اصلی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، نتایج نظرسنجی مشترک هاروارد-هریس نشان می‌هد دونالد ترامپ، جو بایدن را هم در سطح فدرال شکست خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، ترامپ در حال حاضر حدود ۴۵ درصد و بایدن حدود ۴۰ درصد از آرای شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند. تقریبا ۱۶ درصد نیز هنوز تصمیم نگرفته‌اند که در رقابت میان این دو رقیب اصلی، به کدام‌یک رای دهند.

با این حال، بخش قابل ملاحضه‌ای از رای‌دهندگان خواهان انتخاب یک چهره جدید برای ریاست‌جمهوری‌اند.

روزنامه نیویورک‌‌پست روز شنبه در گزارشی، بر اساس یافته‌‌های این نظرسنجی تازه، نوشت: «در مجموع، ۶۸ درصد رای‌دهندگان آمریکایی در حال حاضر اعتقاد دارند که بایدن ۸۰ ساله نشان داده است که برای مقام ریاست‌جمهوری ایالات متحده «خیلی پیر» است.»

در میان مسائل مختلف جامعه آمریکا، رسیدگی به وضعیت اقتصادی در صدر خواسته‌ها قرار دارد.

از هر ۱۰ آمریکایی شش تن گفته‌‌اند اقتصاد و رسیدگی به وضعیت تورم، موضوع یا دغدغه اصلی آن‌ها است. از هر چهار آمریکایی، سه تن گفته‌اند که زندگی‌شان تحت تاثیر نرخ بالای تورم قرار گرفته است.

بیشتر از جهان