بیش از ۵۰۰ هزار زائر حج وارد مدینه شدند

شهروندان عربستان سعودی از این پس می‌توانند با ویزای دیدار شخصی، دوستان مسلمان خارج از کشورشان را برای انجام حج عمره دعوت کنند

۱۶۱ هزار و ۷۵۰ زائر از ملیت‌های مختلف همچنان در مدینه حضور دارند و اشغال هتل‌ها به ۵۴ درصد رسیده است ـ AFP

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از مراسم حج امسال، ۵۵۰ هزار و ۵۸۰ زائر از ملیت‌های مختلف تا روز جمعه وارد مدینه شدند.

به گزارش عرب‌نیوز، تعداد حجاجی که از طریق فرودگاه بین‌المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز عازم کشورهای خود شده‌اند به ۴۱۸ هزار و ۷۳۴ نفر رسیده است و از این تعداد ۲۸ هزار و ۱۱۳ نفر در روز جمعه عازم سفر شده‌اند.

این در حالی است که ۱۶۱ هزار و ۷۵۰ زائر از ملیت‌های مختلف همچنان در مدینه حضور دارند و اشغال هتل‌ها به ۵۴ درصد رسیده است.

رسانه‌های عربستان سعودی همچنین اخبار دیگری را درباره حج منتشر کردند مبنی بر این‌که وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرده است که شهروندان این کشور می‌توانند از دوستان مسلمان خود در خارج از کشور برای انجام حج عمره با «ویزای دیدار شخصی» دعوت کنند.

 این وزارتخانه روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که این ویزای دیدار شخصی می‌تواند شامل یک‌بار ورود یا چند بار ورود باشد و بازدیدکنندگان علاوه بر انجام مناسک حج عمره در مکه و مدینه، می‌توانند به مقاصد مختلف گردشگری در عربستان سعودی نیز سفر کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درخواست ویزای بازدید شخصی را می‌توان از طریق پلتفرم ویزای وزارت امور خارجه عربستان انجام داد.

ویزای یک‌بار ورود ۹۰ روز اعتبار دارد، درحالی‌که ویزای چند بار ورود به مدت یک سال اعتبار خواهد داشت، ضمن این‌که بازدیدکننده با ویزای چند بار ورود می‌تواند با هر بازدید تا ۹۰روز در عربستان سعودی بماند.

عربستان سعودی قصد دارد بازدید از مکان‌های تاریخی و سایر مقاصد فرهنگی خود را به‌عنوان بخشی از برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ توسعه دهد.

هدف این برنامه کاهش اتکای ریاض به صادرات نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان سعودی از طریق توسعه و گسترش در صنایع و بخش‌های جدید است. گردشگری بخش مهمی از این برنامه است و عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

بر اساس این طرح، انتظار می‌رود صنعت گردشگری بیش از یک‌میلیون شغل برای نیروی کار رو به رشد عربستان سعودی ایجاد کند و درعین‌حال برای اقتصاد درآمدزایی زیادی داشته باشد.

با توجه به آن‌که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که وجود مکه و مدینه در عربستان سعودی، ویژگی منحصر‌به‌فردی برای این کشور به‌ شمار می‌رود که هیچ کشور مسلمان دیگری از ظرفیت و قابلیت رقابت با آن برخوردار نیست، رونق گسترده گردشگری معنوی در شهرهای مقدس مکه و مدینه نیز برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود تعداد زائران تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ میلیون نفر افزایش یابد.

بیشتر از سفر