حقانی: حکومت طالبان نیازی ندارد که به رسمیت ‌شناخته شود

نزدیک به دو سال از حکومت طالبان بر افغانستان می‌گذرد و در این مدت با وجود درخواست مکرر رهبران این گروه، هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است

سراج‌الدین حقانی بر حمایت مردم از حکومت طالبان تاکید کرد-Twitter/@abdulmateenqani

سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور (داخله) حکومت طالبان، روز پنجشنبه ۲۹ تیر (۲۰ ژوئیه)‌، گفت که حکومت طالبان در صورت حمایت مردمی، به اینکه در جامعه جهانی به رسمیت شناخته شود نیازی ندارد.

او در جریان سخنرانی در میان قوم احمدزی گفت: «اگر هیچ‌کس ما را به رسمیت نشناسد و برای ما هیچ همکاری نکند، اگر مردم از ما حمایت کنند، افغانستان بقا و ترقی پیدا می‌کند.»

در خبرنامه‌ وزارت داخله آمده است که این نشست قومی به‌منظور حمایت از «امارت اسلامی»، تقویت و بقای این نظام برگزار شده بود.

وزیر داخله طالبان در این نشست بر وحدت میان اقوام تاکید و ادعا کرد که «بیگانه‌ها» در تلاش برای از بین بردن وحدت قومی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت در صورتی که افراد جامعه یکدیگر را بپذیرند و منافع ملی بر منافع شخصی اولویت داشته باشد، نظام مستحکم‌تر می‌شود.

سراج‌الدین حقانی رهبر شبکه مخوف حقانی است که در دوران جنگ طالبان با حکومت پیشین افغانستان و متحدان غربی آن، مسئولیت خونین‌ترین حملات را بر عهده گرفت. نیروهای انتحاری شبکه حقانی، پیچیده‌ترین حملات انتحاری را در افغانستان انجام داده‌اند.

نزدیک به دو سال از حکومت طالبان بر افغانستان می‌گذرد و در این مدت با وجود درخواست‌های مکرر رهبران این گروه، هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

جامعه جهانی تحریم‌های شدیدی علیه حکومت طالبان وضع کرده‌اند و کشورهای غربی از بازگشایی سفارت و نمایندگی‌های سیاسی در افغانستان خودداری کرده‌اند.

به نظر نمی‌رسد که طالبان بر مشکل بحران مشروعیت حکومتشان غلبه کنند و در جامعه جهانی به رسمیت شناخته شوند.

حکومت طالبان یک حکومت قومی - گروهی است که به دست طالبان پشتون‌‌تبار مدیریت می‌شود و به درخواست جامعه جهانی مبنی بر تشکیل حکومت فراگیر با حضور همه اقوام پاسخ مثبت نداده‌اند.

محدودیت‌های شدیدی علیه آزادی‌های شهروندان به‌ویژه زنان در حکومت طالبان وضع شده است؛ دختران تنها تا کلاس ششم اجازه رفتن به مدرسه دارند و بخش زیادی از زنان هم خانه‌نشین شده‌اند.