تراویس کینگ، سرباز آمریکایی بازداشت شده در کره شمالی پیش‌تر در کره جنوبی زندانی بود

این مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت که گمان می‌رود این سرباز در بازداشت کره شمالی باشد

دو توریست در مرز بین دو کره - JUNG YEON-JEAFP

یک مقام ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه (۱۸ ژوییه) گفت، یک شهروند آمریکایی که در جریان یک تور سیاحتی از سازوکار امنیتی مرزی بین دو کره، عبور کرد و وارد کره شمالی شد، یک سرباز آمریکایی است. اسوشیتدپرس می‌گوید تراویس کینگ ۲۰ ساله، به دلیل بی‌نظمی با توبیخ مواجه بود. این نخستین بار در پنج سال اخیر است که یک آمریکایی در کره شمالی بازداشت می‌شود.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شد به خبرگزاری فرانسه گفت که گمان می‌رود این سرباز در بازداشت کره شمالی باشد. این سرباز رده پایین پیش‌تر در کره جنوبی بازداشت شده و به تازگی آزاد شده بود و پس از بازگشت به آمریکا طبق مقررات نظامی با او برخورد می‌شد.

فرماندهی سازمان ملل متحد پیش‌تر گفته بود که یک آمریکایی بدون مجوز در حالی که در منطقه امنیتی مشترک در شمال سئول بود، وارد کره شمالی شده است، اما مشخص نکرد که او یکی از اعضای ارتش آمریکا است.  

«سی‌بی‌اس» نیوز گزارش داد که این سرباز یکی از اعضای رده پایین ارتش آمریکا بود. به گزارش سی‌ان‌ان، او در ژانویه ۲۰۲۱ به ارتش پیوسته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این رسانه به نقل از مقام‌های آمریکایی گفت که او پس از گذراندن مراحل امنیتی فرودگاه، موفق به بازگشت و پیوستن به یک گروه توریستی شده است.

دقیقا مشخص نیست که چه انگیزه‌ای باعث شده است که این سرباز در زمان تنش‌های شدید در منطقه، پا به خاک کره شمالی بگذارد.

کره شمالی و جنوبی از نظر تکنیکی در جنگ‌اند زیرا جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۳-۱۹۵۰ با یک آتش‌بس به جای یک معاهده صلح، با منطقه غیرنظامی‌شده در امتداد مرز دو کشور، پایان یافت.

سربازان دو طرف در منطقه امنیتی مشترک که تحت نظارت فرماندهی سازمان ملل متحد است با یکدیگر روبرو می‌شوند. این منطقه یک مقصد توریستی محبوب است و صدها بازدیدکننده هر روز از این منطقه در سمت کره جنوبی بازدید می‌کنند.

کره شمالی و ایالات متحده آمریکا، مناسبات خصمانه‌ای دارند و مذاکرات بین دو طرف تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

پیونگ‌یانگ از آغاز سال جدید میلادی تاکنون آزمایش‌های گوناگون تسلیحاتی را انجام داده است که از طرف کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده، تحریک‌آمیز ارزیابی شده است.

در سال‌های گذشته، مواردی از عبور آمریکایی‌ها از کره جنوبی به کره شمالی از جمله تعداد کمی از سربازان آمریکایی وجود داشته است. سایر آمریکایی‌ها پس از ورود به کره شمالی به‌عنوان توریست، بازداشت شدند که در یک مورد به مرگ یکی از این توریست‌ها انجامید.

بیشتر از جهان