کارشناس زبان بدن درباره عکس خانواده سلطنتی بریتانیا چه می‌گوید؟

ایده شاه چارلز برای کاهش اعضای گروه سلطنتی در راستای کاهش هزینه‌ها و ارائه تصویری امروزی‌تر است

ماه گذشته، جشن تولد ۷۵ سالگی شاه چارلز سوم برگزار شد و خانواده سلطنتی بریتانیا در ایوان کاخ باکینگهام ایستادند تا شاهد مراسم «رژه رنگ‌ها» باشند. جودی جیمز، کارشناس زبان بدن، می‌گوید در جریان مراسم، خانواده سلطنتی پراکنده و جدا از هم به نظر می‌رسیدند.

جیمز با اشاره به تفاوت مشهود گردهمایی امسال با سال‌های قبل، به دیلی اکسپرس می‌گوید ترکیب این گردهمایی خلوت و کم‌جمعیت‌تر در ایوان سلطنتی «شبیه لبخند دهانی بود که چند دندان ندارد».

در مراسم امسال، فقط اعضای مشغول به کار خانواده سلطنتی اجازه پیدا کردند در ایوان کاخ باکینگهام بایستند، بنابراین، شاهدخت بئاتریس، شاهدخت یوژنی و زارا تیندل اجازه حضور نداشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دوره حکومت ملکه الیزابت، جمعیت بسیار بیشتر بود، زیرا او به تمام اعضای خانواده سلطنتی‌ــ چه شاغل چه غیرشاغل‌ــ اجازه می‌داد در ایوان به او ملحق شوند.

ملکه الیزابت در سپتامبر ۲۰۲۲، پس از ۷۰ سال سلطنت، در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

این کارشناس زبان بدن همچنین اشاره می‌کند صف کم‌جمعیت خاندان سلطنتی غیبت برخی اعضای خانواده مانند شاهزاده هری را بیشتر نشان داد.

جیمز به دیلی اکسپرس می‌گوید: «آن فواصل خالی افرادی را که نیستند به ذهن می‌آورد. چارلز زمانی مادر، پدر، برادر، پسر و خانواده پسرش را در کنارش داشت.»

ایده شاه چارلز برای کاهش اعضای گروه سلطنتی در راستای کاهش هزینه‌ها و ارائه تصویری امروزی‌تر، هم‌زمان با برخی تنش‌ها میان اعضای خاندان سلطنتی است.

در سال ۲۰۱۹، شاهزاده اندرو به‌دلیل ارتباط با جفری اپستین، از وظایف سلطنتی‌اش کناره‌گیری کرد.  او در سال ۲۰۲۲، از القاب نظامی‌اش خلع شد.

یک منبع آگاه در سال ۲۰۲۲ در گفت‌وگو با میل آن‌ ساندی، مدعی شد شاه چارلز در یک دیدار صبحگاهی به شاهزاده اندرو گفته بود برود دنبال زندگی‌اش و دیگر هرگز به زندگی سلطنتی بازنگردد، که سبب گریه او شد.

در ژانویه سال جاری، شاهزاده هری، پسر ۳۸ ساله شاه چارلز، کتاب خاطراتش با عنوان «اضافی» را منتشر کرد که در آن ادعاهایی در مورد برخی اعضای خانواده سلطنتی مطرح کرده است.

او در کتابش مدعی شد در سال ۲۰۱۹، در جریان دعوا سر همسرش، مگان مارکل، شاهزاده ویلیام، برادر ۴۱ ساله‌اش، به او حمله فیزیکی کرد.

شاهزاده هری همچنین نوشت ملکه کامیلا، نامادری‌اش، خبرهای اعضای خانواده سلطنتی را به رسانه‌ها لو می‌داد تا خودش را آدم خوبی جلوه دهد.

او حتی مدعی شد پدرش به شاهزاده ویلیام و همسرش، کیت میدلتون، حسادت می‌کند.

با وجود این، به‌رغم تمام ماجراها، ریچارد پالمر، خبرنگار اخبار خانواده سلطنتی در دیلی اکسپرس، ماه گذشته مدعی شد شاه چارلز «مشتاق» است شکاف میان خودش و خانواده شاهزاده هری را ترمیم کند.

بیشتر از زندگی