آینده پیش‌ رو؛ تحویل رباتیک کالا و اندام‌های چاپ سه‌بعدی

اسرائیل در سه حوزه فناوری آینده‌گرا ۱۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

قلب چاپ سه‌بعدی-AMIR COHEN / Reuters

در آینده، ربات‌هایی که راه می‌روند سفارش‌ها را یک‌روزه دم در منزلتان تحویل می‌دهند، اندام‌های چاپ سه‌بعدی واقعیت پیدا می‌کنند، و کودکان و جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها امنیت خواهند داشت. این‌ها چشم‌اندازی است که اداره نوآوری اسرائیل دنبال می‌کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، این نهاد که مسئولیت سیاست‌گذاری کشور در حوزه نوآوری را برعهده دارد و کمک‌هزینه دولتی در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه پژوهش و فناوری می‌گذارد، طرح ابتکاری جدیدی در دست دارد تا به شرکت‌های نوآفرین کمک کند فناوری در سه حوزه تحویل کالا در منزل، همگرایی زیستی و آموزش را توسعه دهند.

به گفته درور بین، مدیر اجرایی اداره نوآوری اسرائیل، تمرکز این برنامه ۱۱ میلیون دلاری بر حوزه‌هایی است پتانسیل رشد عظیمی دارد و اسرائیل می‌تواند در توسعه محصولات نوآورانه‌ای که جهان را متحول خواهد کرد پیشگام باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره نوآوری اسرائیل در چارچوب این طرح ابتکاری، از شرکت‌های نوآفرین این کشور دعوت کرده است با دریافت بودجه دولتی، برای چالش‌های حوزه فناوری از جمله تحویل کالا در منزل، آزمایش‌های بالینی با استفاده از هوش مصنوعی و تلفیق زیست‌شناسی و مهندسی، و حسگرهای حرکتی امنیتی برای موسسات آموزشی راه‌حل‌‌ ارائه کنند.

بنا بر اعلام این نهاد، ۵۰ درصد هزینه‌های زنجیره تامین صرف مرحله آخر انتقال کالا از مرکز توزیع به مقصد نهایی می‌شود و این بخش از سال ۲۰۲۰ به این‌سو، با افزایش فروش آنلاین و گسترش خدمات تحویل کالا در منزل، پیچیده‌تر و گران‌تر شده است.

علاوه بر این، خودروهای تحویل کالا بر ترافیک شهری، مشکلات پارک خودرو، و آلودگی هوا می‌افزایند.

برای حل این چالش‌ها، اداره نوآوری اسرائیل روی طرح‌های فناورانه پیشنهادی شرکت‌های نوآفرین در حوزه تحویل ماشینی یا هوشمند کالا، مانند ربات‌های متحرکی که کالا را همان روز به گیرنده تحویل می‌دهند، سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت‌های نوآفرینی که انتخاب می‌شوند با وزارت ترابری همکاری خواهند کرد.

حوزه دوم همگرایی زیستی است، صنعتی روبه‌رشد که در سال ۲۰۲۲، ارزش بازار آن ۱۲۰ میلیارد دلار بود و زیست‌شناسی را با سایر رشته‌ها از قبیل الکترونیک، هوش مصنوعی، فیزیک، علوم رایانه، فناوری نانو، علوم مواد، مهندسی ژنتیک پیشرفته تلفیق می‌کند تا برای چالش‌های جهانی حوزه سلامت راه‌حلی بیابد.

با افزایش حوادث خشونت‌بار در مدارس و دانشگاه‌ها، اداره نوآوری اسرائیل از شرکت‌های نوآفرینی که راه‌حل‌‌های فناورانه برای تضمین امنیت موسسات آموزشی ارائه کنند حمایت خواهد کرد. این شرکت‌ها با یکدیگر و دایره امنیتی پلیس اسرائیل، وزارت دارایی و وزارت امنیت ملی همکاری خواهند کرد تا مشکلات این حوزه را مرتفع کنند. پیش‌بینی می‌شود با توجه به نیاز روزافزون برای تامین امنیت کودکان، این حوزه تا سال ۲۰۳۰،  سالانه ۱۹ درصد رشد داشته باشد.

به گزارش تایمز اسرائیل، این بودجه ۱۱ میلیون دلاری بین پروژه‌های انتخابی تقسیم می‌شود و در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ در اختیارشان قرار می‌گیرد.

بیشتر از تکنولوژی