حمله به یک مهدکودک در چین شش کشته و یک زخمی به جا گذاشت

در حمله یک مرد ۲۵ ساله با چاقو به این مهدکودک، یک مربی، دو والد و سه کودک جان خود را از دست دادند

کودکان مهدکودکی در شانگهای چین‌ــ AFP

مردی که با چاقو به یک مهدکودک در چین حمله کرده بود، شش تن را کشت و یک نفر را زخمی کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های چین نوشت که این حادثه ساعت ۷:۴۰ بامداد دوشنبه ۱۰ ژوییه (۱۹ تیر) به وقت محلی در شهر لیان جیانگ در استان گوانگدونگ واقع در جنوب چین رخ داده است.

به گفته مقام‌های این شهر، در این حمله یک مربی، دو والد و سه کودک جان خود را از دست داده‌اند. پلیس محلی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد مهاجم را که مردی ۲۵ ساله است، بازداشت کرده است. تحقیقات پلیس برای بررسی انگیزه این حمله ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ویدیویی که در رسانه‌های چینی منتشر شده است، مردی بلندقامت دیده می‌شود که ماموران او را سوار خودرو پلیس می‌کنند. سایر تصاویری که رهگذران از این حادثه در رسانه‌های مجازی منتشر کرده بودند، حذف شده‌اند.

به گفته تحلیلگران، حملات مرگباری که دانش‌آموزان و مدارس را هدف قرار می‌‌دهند، از سراسر چین گزارش شده‌اند و از این‌رو، مقام‌های این کشور هم‌زمان با بالا بردن سطح امنیتی مدارس، درباره دلایل اصلی چنین خشونت‌هایی تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

اوت ۲۰۲۲ هم در حمله با چاقو به مهدکودکی در استان جیانگشی در جنوب شرقی چین، سه تن جان باختند و شش نفر زخمی شدند. در حادثه دیگری در آوریل ۲۰۲۱ هم مردی با چاقو به یک مهد‌کودک در جنوب چین حمله کرد و دو کودک را از پای درآورد و ۱۶ تن را زخمی کرد.

برخی از این دست خشونت‌ها هم به شیوه دیگری اتفاق افتاده‌اند. برای نمونه، در نوامبر ۲۰۱۹ مردی با بالا رفتن از دیوار یک مهدکودک در جنوب غربی استان یوننان خود را به داخل رساند و با اسپری به ۵۱ نفر که بیشترشان دانش‌آموز بودند، آسیب رساند.

بالاترین تلفات این خشونت‌ها به پنج سال پیش بازمی‌گردد؛ وقتی مردی ۲۸ ساله در آوریل ۲۰۱۸ در استان شمالی شانشی، ۹ کودک را کشت و ۱۲ تن را زخمی کرد. مهاجم انگیزه خود را انتقام‌جویی اعلام کرد و گفته در کودکی در این مدرسه یک دانش‌آموز او را هدف آزار و اذیت قرار داده بود.

بیشتر از جهان