پلیس برلین به مهاجم مسلح به چاقو در بیمارستان یهودیان شلیک کرد 

به گفته پلیس، مهاجم در یکی از بخش‌های بیمارستان برای ترک اعتیاد تحت درمان بود

بیمارستان یهودیان برلین در شمال پایتخت آلمان واقع شده است- DAVID GANNON / AFP

پلیس برلین از حمله یک مهاجم مسلح به چاقو به یک بیمارستان یهودی در بعد از ظهر جمعه ۲۱ آوریل خبر داد و گفت که نیروهای پلیس به مهاجم شلیک کردند. 

پلیس گفت که مهاجم ۴۵ ساله به بیماران و کارکنان بیمارستان یهودیان برلین حمله کرد و نشریه آلمانی «بی.زد» مهاجم را دچار «پریشانی ذهنی»‌ توصیف کرد.

طبق گزارش پلیس برلین، کارمندان بیمارستان حوالی ساعت ۲و نیم بعد از ظهر حمله مهاجم به محل را به پلیس گزارش کردند و گفتند که او در یکی از بخش‌ها رفتار ناهنجار از خود نشان داده و باعث وحشت و آشفتگی شده است. 

در گزارش‌ها آمده که این مرد با چاقو پزشکان و بیماران را تهدید کرده و به درخواست آنان برای کنار گذاشتن چاقو بی‌توجهی کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اورشلیم‌ پست، پلیس به پای ضارب شلیک کرد و پس از مدارا، وضعیت او مساعد توصیف شده است. 

پلیس برلین گفت که مرد مهاجم در یکی از بخش‌های بیمارستان محل حمله، برای ترک اعتیاد تحت درمان بوده است. پلیس همچنین گفت که کمیسیون رسیدگی به جنایات رسیدگی به پرونده را برعهده گرفته است. 

در سال ۲۰۲۰ مهاجم یهودستیزی که یک سال قبل در حمله به کنیسه یهودیان در یوم‌کیپور ۲۰۱۹ دو نفر را کشته بود، به حبس ابد محکوم کرد. 

او که مردی ۲۸ ساله بود، قبل از انجام حمله خود در شرق آلمان، مطالبی با محتوای یهودستیزانه را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و حمله خود را به شکل زنده به نمایش گذاشت. 

دیلی‌میل نوشته است که آلمان در سال جاری میلادی صحنه شماری از حمله‌های خشونت‌بار بوده است و در حمله مسلحانه ماه گذشته در کلیسای «شاهدان یهوه» در هامبورگ، هشت نفر کشته شدند. پلیس گفت که شخص مهاجم مرد و از اعضای سابق کلیسا بود.

بیشتر از جهان