بسته کوکایین پیداشده در نزدیکی «اتاق وضعیت» کاخ سفید بود

سخنگوی دولت این احتمال را که ماده مخدر متعلق به هانتر بایدن باشد رد نکرد

بسته کوکایینی که در بال غربی کاخ سفید پیدا شد در نزدیکی «اتاق وضعیت» و در طبقه پایین دفتر رئیس‌جمهوری قرار داشت. سخنگوی دولت هم روز پنجشنبه این احتمال را که ماده مخدر متعلق به هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری، باشد رد نکرد.

به گزارش نیویورک پست‌، این بسته حاوی پودر سفید یکشنبه‌شب در ورودی سرسرای زیرزمین پیدا شد که به گفته یک مقام آگاه، فقط کارکنان کاخ سفید و مهمانان وسایل شخصی و تلفنشان را آن‌جا می‌گذارند.

این یکی از دو ورودی بال غربی کاخ سفید و در همان طبقه‌ای است که اتاق وضعیت یا همان اتاق مرکز مدیریت قرار دارد، و فقط رئیس‌جمهوری، مشاورانش و کارکنان شورای امنیت ملی از آن استفاده می‌کنند. ورودی دیگر در طبقه اول قرار دارد و به اتاق روزولت، اتاق کابینه دولت، و دفتر بیضی یا همان دفتر رئيس‌جمهوری منتهی می‌شود.

تحقیق سرویس مخفی در مورد مالک بسته کوکایین احتمالا تا دوشنبه به پایان می‌رسد،اما پولتیکو به نقل از منبعی که در روند بازرسی‌ها حضور دارد، گزارش داد که بال غربی پررفت‌و‌آمد است و احتمالا روشن نخواهد شد بسته کوکایین متعلق به چه کسی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش‌ها، سرویس مخفی مشغول بررسی فیلم دوربین‌های امنیتی و فهرست افراد و همچنین اثر انگشت و دی‌ان‌ای روی بسته کوکایین است.

آنتونی گولیلمی، سخنگوی سرویس مخفی، به نیویورک‌پست گفت:«برای شناسایی فردی که این بسته را به کاخ سفید آورده است، از هیچ‌کاری فروگذار نمی‌کنیم. و این همه منابع، همه گزینه‌های در دسترس ما یا دولت فدرال را شامل می‌شود.»

کاخ سفید در مورد تحقیق اظهارنظر چندانی نکرده و خبرنگاران را به سرویس مخفی ارجاع داده است.

اندرو بیت، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به خبرنگاری که با اشاره به اظهارنظر دونالد ترامپ، پرسید آیا شما می‌گویید کوکایین متعلق به جو بایدن و پسرش نیست، گفت پاسخی برای این سوال ندارد. ترامپ  در واکنش به خبر کشف کوکایین در بال غربی کاخ سفید گفته بود «کسی باور می‌کند کوکایین برای مصرف کسی غیر از هانتر و جو بایدن باشد؟».

بیت همچنین در  مسیر سفر به کارولینای جنوبی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در صورت شناسایی صاحب بسته کوکایین، سرویس مخفی و کاخ سفید در این مورد شفاف خواهند بود و اطلاعات را عمومی می‌کنند، گفت: «من این موضوع را به سرویس مخفی واگذار می‌کنم که مشغول تحقیق‌اند. قصد ندارم در این زمینه وارد گمانه‌زنی‌ها شوم.»

بیشتر از جهان