کشف کوکائین در بخش غیرعمومی کاخ سفید و مطرح شدن دوباره نام هانتر بایدن

کوکائین کشف شده در بال غربی کاخ سفید و دو روز پس از آن پیدا شد که پسر رئیس‌جمهوری آمریکا به کاخ سفید رفته بود

سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا می‌گوید، کوکائین کشف شده در کاخ سفید در بال غربی این عمارت پیدا شده است که غیرعمومی است. پیش‌تر گزارش‌ها حاکی از آن بود که بسته پودر سفید‌رنگ در کتابخانه پیدا شده که می‌تواند استفاده عمومی نیز داشته باشد. همزمان با اعلام این خبر، گمانه‌زنی‌ها درباره هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا که دو روز قبل از پیدا شدن مواد مخدر در کاخ سفید حضور داشته است، افزایش یافته است. هانتر بایدن سابقه مصرف مواد مخدر دارد. مقامات کاخ سفید به این گمانه‌زنی‌‌ها پاسخ نداده‌اند.

به گزارش دیلی‌میل، سرویس مخفی همچنان تحقیقات درباره چگونگی راه یافتن کوکایین به کاخ سفید را ادامه می‌دهد. برخی کاربران شبکه‌های مجازی و رسانه‌های جمهوری‌خواه با توجه به سابقه مصرف مواد مخدر هانتر بایدن، نام او را در زمینه کشف کوکایین در کاخ سفید مطرح کرده‌اند.

بسته کوکائین زمانی کشف شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به همراه جیل، همسرش، برای شرکت در مراسم روز استقلال ایالات متحده به کمپ دیوید سفر کرده بود. هانتر بایدن نیز جزو نخستین کسانی بود که در این مراسم به پدر ملحق شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش دیلی‌میل، در ابتدا بر اساس صدای ضبط شده یکی از آتش‌نشانان، محل کشف این کوکائین کتابخانه کاخ سفید اعلام شده بود. این کتابخانه یکی از مکان‌هایی است که در جریان تورهای کاخ سفید در‌هایش برای بازدید عموم باز است. اما سرویس مخفی ایالات بعد از ظهر سه‌شنبه اعلام کرد که بسته کوکائین نه در کتابخانه بلکه در بال غربی کاخ سفید یافت شده است. این قسمت از عمارت هیچ‌گاه به روی عموم گشوده نیست، بلکه مرکز فعال کاخ سفید است و فقط اعضای دولت بایدن، کارکنان کاخ سفید و صدها روزنامه نگار به آن رفت و آمد می‌کنند.

بال غربی کاخ سفید همچنین شامل دفتر بیضی شکل، جایی که کارکنان اجرایی رئیس جمهوری در آن گرد هم می‌آیند، سالن کابینه، اتاق روزولت و اتاق کنفرانس‌های مطبوعاتی می‌شود. هم کارکنان و هم مقامات سیاسی کاخ سفید روزانه بارها در این بال رفت و آمد دارند.

کشف کوکایین در کاخ سفید و نشانه رفتن انگشت اتهام احتمالی برخی رسانه‌ها به سوی هانتر بایدن درحالی است که اخیرا تصاویر جدیدی از محتوای لپ‌تاپ جنجالی پسر رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر شده است که او را در حال مصرف مواد مخدر پشت فرمان پورشه‌اش نشان می‌دهد. این لپ‌تاپ حاوی هزاران تصویر است که بسیاری از آنها به زندگی شخصی هانتر بایدن همراه با مواد مخدر، سلاح و روابط او با زنان متعدد و کارگران جنسی مربوط است.

به گزارش دیلی‌میل، در یکی از این عکس‌ها هانتر بایدن درحالی که با سرعت ۵۶ کیلومتر در اولد دامینیون درایو در آرلینگتون ویرجینیا رانندگی می‌کند، لوله سیاه‌شده مصرف کراک را در دست دارد.

دست‌کم ۱۰ سال است که اتهاماتی متوجه هانتر بایدن، پسر ۵۳ ساله رئیس‌جمهوری ایالات متحده در زمینه مصرف مواد مخدر، دریافت رشوه و تخلف‌های مالیاتی می‌شود. او که سال‌ها به عنوان «سرمایه‌گذار، لابی‌گر و وکیل» در چین و اوکراین فعالیت داشت، پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ به دلیل مصرف کوکائین از ارتش آمریکا اخراج شده است.

همچنین آخرین تحقیقات دادستانی ایالت دلاور نشان می‌دهد که هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، دست کم در دو مورد «فرار مالیاتی» و «مالکیت غیرقانونی اسلحه هم‌زمان با مصرف مواد مخدر» متهم است. البته او نتیجه تحقیقات پنج ساله دادستانی را پذیرفته و بر اساس توافق مشترک ابتدا متعهد شده است که برای «ترک اعتیاد» مدتی را تحت درمان بماند که این مدت می‌تواند باعث کاهش دوران محکومیت احتمالی او شود.

به جز پرونده فرار مالیاتی و مالکیت غیرقانونی اسلحه، در اوایل ماه ژوئن شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی اعلام کرد اسناد محرمانه پلیس فدرال ایالات متحده نشان می دهند که «هانتر بایدن همچنین در پرونده فساد و دریافت رشوه در زمانی که در هیات مدیره شرکت نفتی و گازی اوکراینی بوریسما بوده متهم شده است».

 فاکس نیوز می‌گوید، به جز هانتر بایدن، جو بایدن نیز در زمان معاونت ریاست جمهوری دست کم پنج میلیون دلار از شرکت بوریسما رشوه دریافت کرده‌اند. اتهامی که جو بایدن دربرابر پرسش خبرنگاران به آن پاسخ نداده است.

جو بایدن به همراه خانواده‌اش صبح سه‌شنبه به کاخ سفید بازگشت. تحقیقات سرویس مخفی پلیس به رغم حضور او در عمارت همچنان در جهت یافتن مسئول رسوایی کشف کوکائین در کاخ سفید ادامه دارد.

بیشتر از جهان