ساک دستی که راهش را به دنیای مد باز کرد

«تُت بگ‌» ساکی بزرگ و اغلب بدون زیپ یا چفت است با دسته‌های موازی که از دو طرف بدنه کیسه‌شکل آن بیرون می‌آیند

تُت‌ اغلب به‌‌عنوان کیسه‌ خرید چندمنظوره استفاده می‌شود و از پارچه محکم و مقاوم ساخته شده‌ است-Instagram/Dior

هرمس شاید صاحب عنوان سازنده گران‌ترین کیف‌های زنانه جهان باشد، اما سر دیگر این نام پرآوازه به ساک دستی ساده معروف به «تُت بگ» بازمی‌گردد.

«تُت بگ‌»(Tote bag) ساکی بزرگ و اغلب بدون زیپ یا چفت است با دسته‌های موازی که از دو طرف بدنه کیسه‌شکل آن بیرون می‌آیند. تُت‌ها اغلب به‌‌عنوان «کیسه‌ خرید» چندمنظوره استفاده می‌شوند و از پارچه‌های محکم و مقاومی ساخته شده‌اند. گاهی نیز دسته یا کفی آن از چرم ضخیم است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از قدیمی‌ترین تُت بگ‌های شناخته‌شده مربوط به اواخر قرن نوزدهم است، زمانی که فروشگاهی محلی به نام کنت‌ول شوز (Cantwell Shoes) در کوشاکتون، اوهایو، در آمریکا، نشان تجاری خود را روی ساک کرباسی چاپ کرد. از آن زمان تا کنون، طراحان حال و هوای مخصوص به خود را به این کیف‌های دستی داده‌ و در مرز بین مد روز و کاربردی بودن این کیف‌ها مانور داده‌اند.

تابستان فرا رسیده است و تت بگ‌ها یکی از وسایل ضروری این فصل‌اند. «دبلیو دبلیو دی» تاریخچه شش کیف نمادین این گروه را معرفی کرده است.

ال.ال. بین (L.L. Bean)

 

ال.ال. بین به دلیل رویکرد کاربردی خود شناخته‌شده است که با عرضه مدل پارچه‌ای کلاسیک بوت اند توت (Boat and Tote) در سال ۱۹۴۴ به موفقیتی بزرگ دست یافت. این کیف، که در اصل برای حمل یخ ساخته شده بود، می‌تواند وزنی تا ۲۲۷ کیلوگرم را حمل کند.

از سال ۲۰۲۲، فروش این کیف ۳۰ درصد افزایش یافته است. قیمت انواع آن از ۲۹.۹۹ دلار شروع می‌شود. این کیف مقرون به صرفه را می‌توانید با مونوگرام انتخابی خود سفارش دهید.

 

هرمس (Hermès)

کیف‌های دستی جادار هرمس به نام جین بیرکین، بازیگر فرانسوی، نام‌گذاری شده‌اند. در سال ۱۹۸۴، پس از اینکه بیرکین به لوئیس دوما، رئیس اجرایی هرمس، گفت که او به کیف دستی‌ای برای رفع نیازهایش احتیاج دارد، این کیف‌ها ساخته شد. امروزه، کیف‌های بیرکین یکی از جذاب‌ترین کیف‌های طراحی‌شده‌اند که قیمت برخی از آن‌ها به ۲ میلیون دلار می‌رسد! این کیف‌ها با جنس‌های گوناگونی از جمله چرم بز، تمساح، و شترمرغ عرضه می‌شود. کیف‌های مدل کلاسیک تت این خانه مد مشهور نیز چندان ارزان نیستند و با ۴ هزار دلار می‌توان یکی از آن‌ها را خرید.

لانگ‌شام (Longchamp)

در سال ۱۹۹۳، لانگ‌شام کیف مدل لو پیلاژ (Le Pliage) را عرضه کرد. این کیف تاشوی پارچه‌ای را فیلیپ کاسگرین، رئیس سابق این برند، با الهام گرفتن از هنر اوریگامی (تا زدن کاغذ) طراحی کرد. این کیف‌ها تزئینات چرم گاوی و سکگ‌های نقره‌ای نیز دارند. از آن زمان، این مدل به نمادین‌ترین سبک و مدل لانگ‌شام تبدیل شده است. کیف‌های لو پیلاژ در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شود. این شرکت به‌تازگی خط تولید «سبز» را برای ساختن این کیف‌ها از پارچه‌های بازیافتی راه‌اندازی کرده است.

مدل‌های کپی شده از این کیف به‌وفور در بازار یافت می‌شود.

لویی ویتون (Louis Vuitton)

مدل نور فول (Neverfull)، که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد، یکی از پرفروش‌ترین کیف‌های لویی ویتون است. این کیف از پارچه روکش‌دار با تزئینات پوست گاو و در طرح و رنگ‌های متنوع، از جمله چاپ شطرنجی معروف لویی ویتون، عرضه می‌شود.

تلفر (Telfar)

کیف خریدی که اولین‌ بار در بخشی از مجموعه پاییز ۲۰۱۴ تلفر رونمایی شد به‌دلیل ظاهر شیک و قیمت مقرون به صرفه‌اش بوشویک بیرکین (Bushwick Birkin) نام‌گذاری شده است. بر روی این قطعه همواره پرفروش حروف اول نام تلفر کلمنس، بنیان‌گذار همنام این برند، نقش بسته است.

دیور (Dior)

ماریا گرازیا چیوری، مدیر خلاق کنونی دیور، اعماق آرشیو این خانه مد فرانسوی را کاوید تا توت کتابی (Book Tote) را خلق کند. روی این کیف، که بر اساس یکی از طرح‌های سال ۱۹۶۷ طراح مارک بوهان ساخته شده است، مونوگرام لوگوی امضای دیور نقش بسته است. این کیف اولین بار در بخشی از مجموعه بهار ۲۰۱۸ این برند معرفی شد.

بیشتر از مُد و زیبایی