قبرس حمله تروریستی سپاه پاسداران علیه اسرائیلی‌ها را خنثی کرد

طی دو سال گذشته این دومین بار است که یک حمله تروریستی علیه اسرائیلی‌ها در قبرس خنثی می‌شود

رسانه‌های محلی قبرس گزارش دادند که سرویس‌های امنیتی این کشور یک حمله تروریستی علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان را خنثی کرده‌اند. به گزارش این رسانه‌ها، اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئول این حمله بوده‌اند.

به گزارش هاآرتص، حمله روز یکشنبه به یهودیان و اسرائیلی‌ها با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی قبرس و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل خنثی شد و با اینکه ماموران نتوانستند مظنون اصلی سازماندهی این حمله را دستگیر کنند، موفق شدند تجهیزات مظنون را که قرار بود در این حمله استفاده شود، پیدا کنند.

این دومین بار در دو سال گذشته است که یک حمله تروریستی علیه اسرائیلی‌ها در قبرس خنثی می‌شود. در سال ۲۰۲۱ نیز یک شهروند ۳۸ ساله جمهوری آذربایجان به دلیل هدف قرار دادن تدی ساگی، میلیاردر اسرائیلی‌ــ‌قبرسی بازداشت شد. پس از بازداشت این مظنون که با پاسپورت روسی و به نمایندگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد، اطلاعات قبرس در چند ماه گذشته تهدیدهای احتمالی این گروه را از نزدیک زیر نظر داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آی ۲۴، شبکه تروریستی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظاهرا نیروهای خود را از مناطقی می‌فرستد که در کنترل قبرس نیست و در اشغال نیروهای ترکیه است.

ژوئن ۲۰۲۲ نیز نیروهای امنیتی ترکیه ایرانی‌هایی را که به طراحی حملات تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی در استانبول مظنون بودند، دستگیر کردند. در آن زمان اعلام شد که مظنونان بازداشت‌شده برای یک گروه اطلاعاتی ایران کار می‌کردند و قصد داشتند دیپلمات‌ها و گردشگران اسرائیلی را که مسافر ترکیه یا ساکن آن کشور بودند، بربایند و ترورکنند.

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، روز یکشنبه در تازه‌ترین اظهارنظر خود، ایران را «سرطانی» خواند که به باور او «در حال گسترش است و به هر جایی که می‌رسد آسیب می‌زند». اشاره کوهن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به گفته او، «رد پایش در سراسر خاورمیانه و همچنین آسیا، اروپا و آمریکا دیده می‌شود».

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شین‌بت) هم هفته گذشته از رصد عملیات جمهوری اسلامی ایران برای نفوذ در رسانه‌های اجتماعی این کشور خبر داد. گفته می‌شود هدف از این نفوذ «تشدید شکاف‌های اجتماعی و سیاسی در اسرائیل در میان طیف‌های گوناگون سیاسی» بوده است.