تهران و ابوظبی توافقنامه‌ای در حوزه حمل‌ونقل هوایی امضا کردند

به‌گزارش خبرگزاری امارات متحده عربی، هدفِ توافقنامه مذکور «سازماندهی حمل‌ونقل هوایی میان دو کشور» و «ارتقای فرصت‌های تجاری و گردشگری» است

به‌گزارش خبرگزاری امارات متحده عربی، دولت این کشور و جمهوری اسلامی ایران در روز پنجشنبه، ۱ تیر ۱۴۰۲، توافقنامه‌ای در حوزه صنعت حمل‌ونقل هوایی با یکدیگر امضا کردند. این خبرگزاری در ادامه تاکید کرد هدف از امضای توافقنامه مذکور «سازماندهی حمل‌ونقل هوایی میان دو کشور» و «ارتقای فرصت‌های تجاری و گردشگری» است.

بر پایه اخبار منتشر شده در وبسایت‌های داخل ایران، این توافقنامه با حضور محمد السویدی، مدیرکل سازمان هواپیمایی امارات، و محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی ایران، به‌امضا رسید و السویدی در این مورد چنین گفت:«این توافقنامه گامی مهم و رو به جلو در خصوص ساماندهی پروازهای بین دو کشور است.»

به‌گفته این مقام دولتی امارات متحده عربی توافقنامه مذکور «به بالاترین سطح استاندارد سلامت، امنیت و کیفیت» در حمل‌ونقل هوایی میان دو کشور تعهد دارد.  

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفرهای دیپلماتیک خود به چهار کشور عربی منطقه خاورمیانه روز پنجشنبه وارد خاک امارات متحده عربی شد و در بدو ورود با همتای خود در این کشور و همچنین با شیخ محمد بن‌زاید، رئیس دولت این امارات متحده عربی، دیدار و گفتگو به‌عمل آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گزارش خبرگزاری امارات متحده عربی، شیخ محمد بن‌زاید در دیدار با حسین امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که ایران به «رشد و توسعه بیشتر» دست یابد و در عین‌حال گفت دولت متبوعش از «گسترش همکاری‌ها و روابط دوجانبه» میان ابوظبی و تهران استقبال می‌کند.

این دو مقام ارشد سیاسی همچنین در ارتباط با برخی موضوعات «منطقه‌ای و بین‌المللی» نیز به گفتگو پرداختند و بر لزوم ایجاد ثبات در منطقه خاورمیانه تاکید کردند.

امارات متحده عربی در هفته‌های گذشته نقش مهمی در عادی‌سازی روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی بر عهده داشت. به‌عنوان مثال علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه و مسئول تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران، با انتشار توییتی از دیدارش با نمایندگان سه کشور اروپاییِ آلمان، فرانسه و بریتانیا در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، خبر داد.

معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در عین‌حال تاکید کرد گفتگوهای انجام شده در ابوظبی «در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» انجام شد.