سرمایه‌گذاری ۷.۸ میلیارد دلاری عربستان برای برگزاری اکسپو ۲۰۳۰

شعار نمادین اکسپو ۲۰۳۰ ریاض «عصر تغییر، با هم برای فردای آینده‌نگر» است

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک هیئت بلندپایه از عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد چشم‌انداز این پادشاهی برای برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ را در مجمع عمومی نمایشگاه‌های جهان در پاریس ارائه کردند. عربستان سعودی شعار نمادین این نمایشگاه بین‌المللی را «عصر تغییر: باهم برای فردای آینده‌نگر» اعلام کرده است.

ریاض، پایتخت عربستان سعودی، نامزد شده است تا از اول اکتبر ۲۰۳۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۳۱ میزبان اکسپو جهانی باشد. ابراهیم بن محمد سلطان، مدیرعامل کمیسیون پادشاهی شهر ریاض، در این جلسه بر «تعهد حکومت سعودی برای تکمیل سایت میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ تا قبل از مهلت مقرر» تاکید کرد.

او گفت که تمامی مقدمات میزبانی اکسپو تا سال ۲۰۲۸ آماده می‌شود و عربستان سعودی و شهر ریاض برای میزبانی از بیش از ۱۲۰ میلیون بازدیدکننده این نمایشگاه آماده خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری‌های عربستان سعودی هم که در این جلسه حاضر بود، اعلام کرد پادشاهی سعودی ۷.۸ میلیارد دلار برای حمایت از میزبانی به اکسپو ۲۰۳۰ اختصاص داده است.

شاهزاده ریما بنت بندر، سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده، هم در این نشست حاضر بود و تاکید کرد که ریاض قصد دارد استثنایی‌ترین نمایشگاه اکسپو را برگزار کند. او پایتخت عربستان را «شهر بزرگ گردشگری» خواند و اعلام کرد تمامی مقدمات برای برگزاری این اکسپو در عربستان سعودی آماده است. او گفت برای شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه یک ویزای خاص صادر خواهد شد.

این جلسه در پاریس برگزار شد و شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برای حمایت از میزبانی ریاض در مراسم پذیرایی شرکت کرد. در مراسم معرفی ریاض به عنوان میزبان اکسپو ۲۰۳۰ بیش از ۱۷۹ نماینده از کشورهای مختلف شرکت کردند.

بیشتر از جهان