تسهیل ورود گردشگران به عربستان سعودی با ویزای توریستی بریتانیا، ایالات متحده و شینگن

این اقدام بخشی از تلاش‌های وزارت گردشگری عربستان سعودی برای افزایش ورود مشتاقان بازدید از جاذبه‌های این کشور است

وزارت گردشگری عربستان سعودی اعلام کرد افرادی که دارای ویزای توریستی ایالات متحده، بریتانیا یا شینگن‌اند و همچنین، ساکنان دائم یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، از این پس می‌توانند برای دریافت ویزای الکترونیکی فوری ورود به عربستان اقدام کنند.

به گزارش عرب نیوز، تسهیل ورود گردشگران، بخشی از تلاش‌های عربستان سعودی برای افزایش بازدید افرادی است که مایل به بازدید از جاذبه‌های متعدد این کشور و آشنایی با میراث و تاریخ غنی آن‌اند.

البته شروطی نیز برای استفاده از این قوانین اصلاح‌شده در نظر گرفته شده است از جمله ممنوعیت بهره‌مندی از این فرصت برای استفاده در فصل زیارت حج یا عمره. همچنین تاکید شده است که دارندگان ویزای معتبر گردشگری یا تجاری ایالات متحده، بریتانیا یا یکی از کشورهای شینگن در صورتی می‌توانند از ورود ساده‌تر به عربستان سعودی برخوردار شوند که ویزای آن‌ها دست‌کم یک بار برای ورود به کشور صادرکننده ویزایشان استفاده شده باشد.

عربستان سعودی اعلام کرده است که این شرایط جدید، تسهیل صدور ویزای ورود را برای بستگان درجه یک دارنده ویزا و همچنین ساکنان دائم ایالات متحده، اتحادیه اروپا یا بریتانیا فراهم می‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت گردشگری عربستان اشاره شده است که بازدیدکنندگان لازم است در هنگام اقامت در این کشور از تمامی قوانین و مقررات پیروی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تازه‌ترین داده‌های سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد عربستان سعودی دومین مقصد گردشگری جهان است که سریع‌ترین میزان رشد را دارد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، عربستان سعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، حدود ۷.۸ میلیون گردشگر را ثبت کرده است؛ رقمی که نسبت به دوران پیش از همه‌گیری کوویدــ۱۹، افزایشی ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ رتبه سیزدهم کشورهای جهان را از نظر پربازدیدترین مقاصد گردشگری بین‌المللی به خود اختصاص داد که از رتبه ۲۵ این کشور در فهرست سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی گردشگری ۱۲ پله بالاتر بود.

بر اساس این داده‌ها، در سال ۲۰۲۲ تعداد گردشگران بین‌المللی که به دلایل مختلف از عربستان سعودی بازدید کردند، ۱۶.۶ میلیون نفر بود. در شاخص درآمد گردشگری بین‌المللی نیز عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ به رتبه یازدهم رسید؛ این در حالی است که این کشور در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۲۷ قرار داشت.

تسهیل مراحل صدور روادید سفر، راه‌اندازی کارزارهای تبلیغاتی در سراسر جهان و تنوع مقاصد موجود در عربستان سعودی در تبدیل این کشور به مقصد جذاب سفر برای گردشگران نقش داشته‌اند.

به گفته احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی، این تلاش‌ها بخشی از برنامه اصلاحات اقتصادی چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و رشد سهم بخش‌های غیرنفتی اقتصاد است. این کشور تلاش می‌کند که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰۰ میلیون گردشگر و بازدید‌کننده خارجی داشته باشد.

بیشتر از سفر