نابغه ۱۴ ساله به محض فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در اسپیس‌اکس شروع به کار می‌کند

کایران کوازی کار جدیدش با تیم استارلینک اسپیس‌اکس را از ماه آینده آغاز خواهد کرد

کایران کوازی گفت وقتی کلاس سوم بود متوجه شد از همسالان خود باهوش‌تر است- عکس از توییتر کوازی- @kairanquazi1

پسر ۱۴ ساله باهوش اهل بی اریا در سانفراسیسکو، که قرار است از ماه آینده میلادی در اسپیس‌اکس شروع به کار کند، جوان‌ترین فارغ‌التحصیل دانشگاه سانتا کلارا (اس‌یوسی) در هفته پیش رو خواهد بود. 

کایران کوازی گواهی‌نامه رانندگی ندارد، نمی‌تواند رای دهد، یا حتی فیلم‌های رده آر (R) یا فیلم‌های مخصوص بزرگسالان را تماشا کند، اما روز شنبه مدرک پایان تحصیلش را در رشته علوم و مهندسی رایانه خواهد گرفت و همین به استخدامش در شرکت فضاپیماسازی ایلان ماسک منجر شده است.

پدر و مادر کوازی به شبکه خبری کی‌جی‌او (KGO) گفتند او که اصلا متولد پلیزانتون در آلامدا کانتی است، وقتی دو سال بیشتر نداشت می‌توانست با جملات کامل حرف بزند.

به گزارش این شبکه، کایران از اوایل دوران تحصیلش متوجه شده که با همسالانش متفاوت است.

کایران کوازی به این شبکه خبری گفت: «در کلاس سوم، برای معلمان، پدر و مادرم، و پزشکم کاملا آشکار شد که مسیر آموزشی معمولی برای قدرت یادگیری پرشتاب من مناسب نیست.»

براساس این گزارش، خانواده‌اش متوجه شدند او ضریب هوشی (IQ) بسیار بالایی دارد و هوش هیجانی‌‌اش نیز به حدی است که باعث شده است بسیار پخته‌تر به نظر برسد.

۹ سال بیشتر نداشت که در کالج محلی لاس پوزیتاس ثبت نام کرد و سپس در ۱۱ سالگی به اس‌سی‌یو منتقل شد.

در حالی که اکثر دانشجویان تا ۲۲ سالگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل نمی‌شوند، از نظر کوازی حضور در دانشگاه تجربه‌ عجیبی نبود.

کوازی به این شبکه خبری گفت: «ملاکی برای مقایسه نداشتم که بخواهم بگویم وضع من متفاوت است. اما واقعا از آنجا لذت بردم و دوستان صمیمی زیادی پیدا کردم. فکر می‌کنم بعد از چند روز، دیگر همه به حضورم در آنجا عادت کردند.»

به نظرش درس‌های کالج برایش به‌مراتب مفید‌تر از برنامه‌های درسی مدرسه ابتدایی‌اش بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوازی گفت: «از یک شورشی کلاس سومی تبدیل به کسی شدم که برای فکرم ارزش و اعتبار قائل بودند.»

در این گزارش آمده که کوازی قبل از انتقال به اس‌سی‌یو شروع به کار در آزمایشگاه‌های اینتل کرده بود و به گفته خودش، تنها کارآموز مقطع کارشناسی در تیمش بود.

این نوجوان نابغه گفت برخلاف گفته‌های برخی، نه‌تنها احساس نمی‌کند که «کودکی نکرده است»، بلکه قدردان فرصتی است که برای کسب تجربه‌هایی فراتر از سنش داشته است.

به گزارش این خبرگزاری، کوازی گفت: «فکر می‌کنم این طرز فکر باعث می‌شد تازه در حال فارغ‌التحصیلی از دبیرستان باشم و فکر نمی‌کنم این برای کسی که می‌تواند دوره‌های اختیاری فشرده کارآموزی بالاتر از لیسانس را در شرکت معتبری بگذراند منطقی باشد؛ من قرار است در سمت مهندس نرم‌افزار با اسپیس‌اکس همکاری کنم.»

این نوجوان همچنان در آپارتمانی در کنار مادرش زندگی می‌کند که به گفته کوازی، بزرگ‌ترین حامی‌اش است.

کوازی گفت کلاس سوم بود که متوجه شد از همسالان خود باهوش‌تر است.

او از ماه آینده همکاری‌ با تیم استارلینک (Starlink) اسپیس‌اکس را با عنوان مهندس نرم‌افزار شروع خواهد کرد.

کوازی دانش‌آموخته رشته علوم و مهندسی کامپیوتر است. او که در ۱۱ سالگی وارد دانشگاه سانتا کلارا شده است، روز شنبه (در ۱۴ سالگی) از آنجا فارغ‌التحصیل خواهد شد.

کایران کوازی وقتی ۹ سال بیشتر نداشت در کالج محلی ثبت نام کرد و در  ۱۴ سالگی کار جدیدش با تیم استارلینک اسپیس‌اکس را از ماه آینده آغاز خواهد کرد.

بیشتر از جهان