نابغه ۱۲ ساله همزمان از دانشگاه و دبیرستان فارغ‌التحصیل شد

مایک ویمر می‌گوید من هنوز کودکم و بخشی از وقتم صرف بازی می‌شود

مایک ویمر ۱۲ ساله دو هفته دیگر فارغ‌التحصیل می‌شود- Twitter: @Mike_aighost

یک کودک ۱۲ ساله در هنگام شیوع بیماری کرونا و از فرصت آنلاین بودن فعالیت‌های آموزشی استفاده کرد و توانست همزمان و با موفقیت دوران دانشگاه و دبیرستان را به پایان برساند.

به گزارش سی‌ان‌ان، مایک ویمر، کودک ۱۲ ساله اهل سالزبری در کارولینای شمالی در چند هفته آینده از دانشگاه و دبیرستانش فارغ‌التحصیل خواهد شد. وی دوران چهارساله لیسانس دانشگاه را در یک سال و دو سال باقیمانده از دوران تحصیلش در دبیرستان را در همین زمان به پایان رساند و در روز ۲۱ ماه مه از هر دو دوره تحصیلی به صورت همزمان فارغ‌التحصیل خواهد شد.

حوزه علاقه‌مندی مایک ویمر، ریاضیات، علوم و ربات‌ها است. خانواده او گفته‌اند که مایک در ۱۸ ماهگی قادر بوده به صورت کامل با آی‌پد کار کند.

او برنامه‌نویسی و ساخت ربات را به صورت خودآموز و با استفاده از آزمون و خطا و فیلم‌های آنلاین آموخت و تجربه کرد. وی همچنین شرکت خود را با نام Reflect Choeal تاسیس کرده است که سیستم رسانه‌های اجتماعی را با دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا ترکیب می‌کند.

ویمر در شرکتی که تاسیس کرده است این هدف را دنبال می‌کند که با ساده‌سازی نحوه کارکرد فناوری خانه‌های هوشمند  به مردم امکان زندگی بهتر را بدهد.

پدر و مادر مایک، مغرور از موفقیت فرزندشان درباره تحصیل همزمان او در دانشگاه و دبیرستان به رغم شرایط و محدودیت‌های کرونا گفتند: «او اگر مانعی بر سر راهش ببیند، راه دیگری برای تحقق اهدافش پیدا می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایک ویمر ۱۲ ساله می‌گوید که وی در حال بررسی گزینه‌های کاری در اینده است. از جمله پیشنهادهای شغلی در داخل و خارج از ایالات متحده، ادامه تحصیل یا تحصیل با یک بورس تحصیلی که به او امکان رشد استارتاپی که تاسیس کرده را بدهد.

او گفت که می‌خواهد مردم بدانند او هنوز کودک است و بخشی از وقت خود را به بازی بسکتبال و ساخت بلوک‌های لگو اختصاص می‌دهد.

ویمر گفت: «بسیاری از مردم تصور می‌كنند كه من كودكی‌ام را به طریقی رها كرده یا از دست داده‌ام، اما من به آنها می‌گویم كه بسیاری از اوقات زندگی خود را به عنوان یك بچه عادی می‌گذرانم.»

بیشتر از زندگی