انفجار در کارخانه موشک و مواد منفجره ترکیه پنج کشته بر جا گذاشت

با وقوع این انفجار مهیب، شیشه مغازه‌ها و خانه‌ها در مناطق اطراف کارخانه شکسته شد

دادستانی آنکارا تحقیقات خود را در مورد انفجار کارخانه صنایع شیمیایی ترکیه آغاز کرد ـ AFP

یک مقام رسمی ترکیه اعلام کرد که انفجار در کارخانه ساخت تجهیزات موشک و مواد منفجره در نزدیکی آنکارا باعث فروریختن ساختمان و جان باختن هر پنج کارگر داخل آن شد.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ مقام‌های ترکیه اظهار کردند که انفجار حوالی ساعت ۸:۴۵ صبح در مجتمع شرکت دولتی صنایع مکانیکی و شیمیایی در حومه پایتخت رخ داد. به گفته آن‌ها، این انفجار احتمالا ناشی از واکنش شیمیایی در حین تولید دینامیت بوده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شیشه‌های مغازه‌ها و خانه‌ها در مناطق اطراف کارخانه در اثر شدت انفجار شکسته شد. شبکه‌ تلویزیونی ان‌تی‌وی ترکیه نیز تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌داد آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی در حال خاموش کردن آتش‌اند و در همین حال، دود خاکستری از محوطه بلند می‌شد. خانواده‌های کارکنان این کارخانه نیز در اطراف محل حادثه تجمع کردند.

مقام‌های ترکیه گفتند که دادستانی آنکارا تحقیقات رسمی در مورد این انفجار را آغاز کرده است. در همین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در تماس تلفنی با یاشار گولر، وزیر دفاع ملی، گزارش مربوط به این سانحه را دریافت کرده و در جریان جزئیات آن قرار گرفت.

هنوز اطلاعات بیشتری درباره دلایل این حادثه منتشر نشده است، اما مقام‌های این کشور احتمال تروریستی ‌بودن این انفجار را رد کردند.

بیشتر از جهان