شکست میلی‌متری تیم ملی والیبال به لهستان

شاگردان عطایی به‌رغم بردن دو ست اول، مغلوب حریف باتجربه شدند

تیم ملی والیبال ایران در مقابل تیم والیبال لهستان ـ عکس: فدراسیون والیبال

تیم ملی والیبال ایران که با برتری دو بر صفر مقابل لهستان در آستانه یک برد مهم قرار داشت، سه بر دو مغلوب حریف قدرتمندش شد. این دومین بازی ایران در لیگ ملت‌های والیبال بعد از شکست سه بر صفر روز اول مقابل ژاپن بود.

شاگردان عطایی بعد از نمایش ضعیف مقابل میزبان، بازی دوم را خیلی بهتر شروع کردند. آن‌ها هرچند در مقطعی از ست اول سه امتیاز عقب بودند، ولی در نهایت به برتری ۲۳ – ۲۵ رسیدند. ست دوم هم بسیار نزدیک بود، ولی ایران توانست نتیجه ست اول را تکرار کند و در آستانه بردن بازی قرار بگیرد.

لهستان در ست سوم شروع بهتری داشت و پنج امتیاز پیش افتاد. عطایی با گرفتن تایم‌اوت تلاش کرد به شاگردانش تلنگر بزند و آن‌ها توانستند اختلاف را به یک امتیاز کاهش دهند، ولی لهستان در پایان به برتری ۲۱ – ۲۵ رسید. بازی ایران در ست چهارم به شدت افت کرد تا لهستان با نتیجه ۱۵ – ۲۵ برنده شود و سرنوشت بازی به ست پنجم بکشد.

در این ست سرنوشت‌ساز لهستان چهار امتیاز پیش افتاد، ولی ایران بازگشت درخشانی داشت و نتیجه ۱۳ – ۱۳ شد. با این حال، لهستان به لطف تجربه بیشتر دو امتیاز پایانی را گرفت و برنده بازی شد. این تیم یک روز قبل هم موفق شده بود فرانسه را سه بر یک شکست دهد و مقابل ایران دومین بردش را تجربه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عطایی درباره دلایل شکست تیمش در این بازی نزدیک گفت: «علی‌رغم پیروزی در دو ست اول، تجربه و سرویس‌های لهستانی‌ها کار را برای ایران سخت کرد. در کل شاهد دیداری نزدیک بودیم و همه یک بازی با کیفیت را تماشا کردند. ایران نسبت به دیدار مقابل ژاپن عملکرد خیلی بهتری داشت و امیدوارم که این روند رو به رشد در مسابقات آینده نیز ادامه داشته باشد تا به اهداف مدنظرمان دست پیدا کنیم.»

او درباره تعویض‌های ایران در ست پنجم اضافه کرد: « برای تغییر سیستم بازی تلاش کردیم و اطلاعاتی که لهستانی‌ها در طول بازی از ما به دست آورده بودند را تغییر دادیم، اما در نهایت یک توپ سرنوشت ست پنجم را تعیین کرد.»

امین اسماعیل‌نژاد، پشت خط زن تیم ملی والیبال، با ۱۷ امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقه را به دست آورد. پوریا خانزاده که اولین تورنمنت مهمش را تجربه می‌کند هم ۱۵ امتیاز گرفت. در تیم لهستان سمنیوک و دولسکی هر کدام ۱۶ امتیاز به دست آوردند.

محمدطاهر وادی، پاسور تیم ملی هم گفت: «دو ست ابتدایی را خیلی خوب شروع کردیم و به بازی تسلط داشتیم، اما اتفاقاتی رخ داد که در ست سوم نتوانستیم عملکرد دو گیم قبل را داشته باشیم. عملکرد تیم ایران از مسابقه اول مقابل ژاپن خیلی بهتر بود.»

او درباره جوانگرایی تیم ملی اضافه کرد: «بزرگ‌ترهای تیم به بازیکنان جوان کمک می‌کنند تا رفته رفته هماهنگی لازم را به دست آورند. با توجه به دو شکستی که داشتیم در دو مسابقه آینده محکوم به برد هستیم.» 

تیم ملی والیبال شنبه در سومین بازی‌اش با چین روبرو می‌شود و آخرین بازی‌اش در ناگویای ژاپن هم مقابل اسلوونی خواهد بود. ایران برای دو هفته بعدی لیگ ملت‌های والیبال باید به هلند و آمریکا سفر کند.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه روز شنبه ۲۰ خردادماه، در سومین مسابقه هفته نخست خود به مصاف چین می‌رود.

بیشتر از ورزش