اورشلیم‌پست: هدف حملات هوایی ماه مه به حلب، کارخانه موشک‌سازی ایران بود

واحدی که مسئولیت اداره کارخانه‌های موشک‌سازی در خاک سوریه را بر عهده داشت، «واحد ۱۸۳۴۰» نام دارد 

این مجموعه تاسیساتِ مخفی متعلق به‌ حکومت اسلامگرای ایران، در واقع کارخانه‌های تولید موشک بودند-Israel Defense Forces/Facebook

روزنامه اورشلیم‌پست با انتشار گزارشی در روز دوشنبه، ۵ ژوئن ۲۰۲۳، به‌نقل از برخی منابع خبری عربستان سعودی نوشت حمله‌ جنگنده‌های اسرائیلی به فرودگاه بین‌المللی حلب و مناطق پیرامون آن، که در سوم مه ۲۰۲۳ به‌وقوع پیوست، شماری از تاسیسات مخفی متعلق به جمهوری اسلامی ایران که در خاک سوریه فعالیت می‌کردند را هدف قرار داد.

به‌گزارش اورشلیم‌پست، این مجموعه تاسیساتِ مخفی متعلق به‌ حکومت اسلامگرای ایران، در واقع کارخانه‌های تولید موشک بودند؛ موشک‌هایی که بر پایه اطلاعات منتشر شده در این زمینه از دقت بالایی در نقطه‌زنی برخوردارند.

اورشلیم‌پست همچنین مدعی شد واحدی که مسئولیت اداره این کارخانه‌های موشک‌سازی در خاک سوریه را بر عهده داشت، «واحد ۱۸۳۴۰» نام دارد که متشکل از نیروهای ایرانی و سوری است و فرماندهی آن بر عهده فردی به‌نام جواد سلیمانی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری سانا، وابسته به دولت سوریه، در ابتدای ماه مه ۲۰۲۳ از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به فرودگاه بین‌المللی حلب و مناطق پیرامون آن خبر داد؛ حملاتی هوایی که به کشته‌شدن یک سرباز سوری و زخمی شدن ۷ تن دیگر منجر شد.

جدای از این آمارها، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در همان زمان اعلام کرد، سه تن از شبه‌نظامی‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران نیز در جریان این حمله‌های هوایی جان خود را از دست دادند.

حمله ماه گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به فرودگاه بین‌المللی حلب، که خسارات چشمگیری به این فرودگاه وارد آورد، یک روز پیش از سفر برنامه‌ریزی شدهٔ ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران، صورت گرفت.

خبرگزاری دولتی سانا در همان زمان مدعی شد جنگنده‌های اسرائیلی جنوب‌شرقی حلب را بمباران کردند، اما دولت اسرائیل مسئولیت این حملات را به‌صورت رسمی بر عهده نگرفت.

همزمان شبکه خبری المیادین نیز نوشت حملات هوایی ماه گذشته میلادی همچنین برخی مناطق السفیره را نیز هدف قرار داد.

بر اساس ادعاهای موجود، که دولت اسرائیل هرگز آنها را رد یا تایید نکرد، پیش از این نیز برخی جنگنده‌های اسرائیلی در ژوییه ۲۰۲۱ و مه ۲۰۲۰، کارخانه‌های اسلحه‌سازی و موشک‌سازی مستقر در منطقه السفیره را بمباران کرده بودند.