یادگار روزهایی که نگاه کردن به ساعت بی‌آدابی بود به دنیای مد بازگشت

امروزه این ساعت‌های نفیس، بیانی از سبک و فردیت مد به شمار می‌روند، اما یک قرن پیش به‌عنوان روشی محتاطانه و با متانت برای زنان در نظر گرفته می‌شدند تا حواسشان به زمان باشد

قواعد عجیب‌وغریبی مانند نگاه نکردن به ساعت با گذشت زمان تغییر کردند، اما ساعت‌های مخفی همچنان طرفدار دارند-facebook/chanel

جدیدترین مدل ساعت خانه‌های جواهر سطح بالا مانند شانل، دیور، پیاژه، ون‌کلیف و آرپلز، همگی با الهام از یک محدودیت قدیمی زنان‌، زمانی که نگاه کردن به ساعت خلاف آداب‌دانی بود، طراحی‌ شده‌اند.

در اوایل امسال در نمایشگاه «ساعت‌ها و شگفتی‌ها» (Watches and Wonders) در ژنو، خانه‌های جواهر سطح بالا مانند شانل، دیور، پیاژه، ون‌کلیف، آرپلز و ییگر لکولتر، همگی طرح‌های جدیدی از «ساعت‌های مخفی» را به نمایش گذاشتند.

ساعت‌های مخفی ممکن است شبیه دستبندهای الماس، سرآستین‌های تیتانیوم، یا مروارید و اونیکس به نظر برسند، اما این قطعات گران‌بهای جواهرات خصوصیت دیگری را پنهان کرده‌اند؛ همه آن‌ها یک ساعت در دل خودشان پنهان دارند.

امروزه این ساعت‌های نفیس، بیانی از سبک و فردیت مد به شمار می‌روند، اما یک قرن پیش به‌عنوان روشی محتاطانه و با متانت برای خانم‌ها در نظر گرفته می‌شدند تا حواسشان به زمان باشد.

از دهه ۱۹۲۰ تا دهه ۱۹۵۰ نگاه کردن به ساعت مچی برای زنان در محیط‌های اجتماعی غیرمودبانه تلقی می‌شد، چرا که ممکن بود این‌طور برداشت شود که حوصله‌اش سر رفته است و اگر زنی در جمع آقایان به ساعتش نگاه می‌کرد، رفتارش غیرخانمانه در نظر گرفته می‌شد! بنابراین خانه‌های جواهرات و ساعت‌سازان راه‌حلی پیدا کردند؛ استتار ساعت‌ها در دل یک قطعه جواهر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نتیجه زنان شروع به خریدن ساعت‌هایی کردند که در نگاه اول به شکل جواهرات بودند؛ دستبند، سنجاق‌سینه و آویزهای گردن که در میان رشته‌های مروارید شانل و آویزهای تیفانی دختران شیک‌پوش دهه ۲۰ پنهان می‌شد.

این ساعت‌های خیره‌کننده که در عین قرار گرفتن در آشکارترین نقاط، در نگاه اول از نظرها پنهان بودند و برخی از آن‌ها آن‌قدر کوچک بودند که به‌سختی خوانده می‌شدند، به‌سرعت همه‌گیر شدند.

قواعد عجیب‌وغریبی مانند نگاه نکردن به ساعت با گذشت زمان تغییر کردند، اما ساعت‌های مخفی همچنان طرفدار دارند.

در بهار امسال در نمایشگاه ساعت‌ها و شگفتی‌ها در ژنو، خانه‌های جواهر مطرحی مانند شانل، هرمس، ون‌کلیف و آرپلز از نسل جدیدی از ساعت‌های مخفی رونمایی کردند. همچنین شایعاتی وجود دارد که بولگاری نیز چندین محصول جدید از این قبیل را در مجموعه جواهرات خود که قرار است در ماه جاری عرضه شود، گنجانده است.

بیشتر از زندگی