رولکس‌هایی که به نام هالیوودی‌ها ثبت شد

رولکس برای ماجراجویی زیر دریای جیمز کامرون، مدل ساعتی طراحی کرد که تا عمق ۳۹۰۰ متری فشار آب را تحمل می‌کند

نام تعداد انگشت شماری از افراد مشهور روی ساعت رولکس مورد علاقه‌شان ثبت شده است- AFP-Facebook/Rolex

ساعت‌های لوکسی چون رولکس و امگا یکی از مهم‌ترین تزئینات جانبی‌ محسوب می‌شوند که افراد مشهور و بازیگران هالیوود برای تکمیل ظاهر خود از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما تنها تعداد انگشت‌شماری از افراد مشهوری که به برخی نسخه‌های محدود و مدل‌های خاص توجه نشان داده‌اند، افتخار این را داشته‌اند که نامشان روی محصول مورد علاقه‌شان ثبت شود. 

در ادامه مطلب داستان نام‌گذاری چهار مدل از ساعت‌های رولکس به اسم چهره‌های مشهور هالیوود را می‌خوانید. 

۱- جیمز کامرون: رولکس سی-دوالر دیپ سی کامرون دی-بلو (Rolex Sea-Dweller Deepsea “Cameron” D-Blue)

کارگردان معروف فیلم آواتار و برنده اسکار علاقه زیادی به اکتشاف اقیانوس دارد، حتی یک‌بار گفته بود تایتانیک را برای اینکه در لاشه کشتی معروف غواصی کند، ساخته است. 

در سال ۲۰۱۲ او برای اینکه رکورد غواصی عمیق را بشکند به یک سفر اکتشافی در عمیق‌ترین بخش گودال ماریانا رفت.

رولکس برای کمک به ماموریت تقریبا علمی-تخیلی کامرون ساعتی طراحی کرد که فشار عظیم اقیانوس را تحمل کند. پس از اینکه کامرون از غواصی انفرادی خود موفق بازگشت، رولکس همان سال، نسخه ویژه این مدل از ساعت را به بازار عرضه کرد و به افتخار ماجراجویی کامرون آن را Rolex Sea-Dweller Deepsea “Cameron” D-Blue نامید. 

۲- پل نیومن: Rolex “Paul Newman” Daytona

این مدل دیتونا که به‌دلیل سبک آرت‌دکویی (سبک هنر تزئینی و صنعتی) کاملا متمایز است، قطعه منحصربه‌فردی است که جلوتر از زمان خود ساخته شده بود. پل نیومن، بازیگر فیلم‌های کلاسیک، این ساعت خاص را از همسرش، جوان وودوارد، که او هم بازیگر سینما بود، هدیه گرفت. 

هرچند که ساعت دیتونای پل نیومن در حال حاضر یکی از مدل‌های مقدس بین ساعت‌شناسان است، اما در زمان خودش محبوب نبود و تا وقتی‌که پل نیومن آن را به دستش نبسته بود، فروش چندانی نداشت. 

به گزارش اسکوایر، زمانی که تصویر پل نیومن درحالی‌که این ساعت را به مچ خود بسته بود، روی جلد یک مجله ایتالیایی منتشر شد، توجه‌ها به آن جلب شد و پس از آن، این مدل خاص، رولکس دیتونای «پل نیومن» نام گرفت. 

نسخه دیتونایی که پل نیومن به دستش می‌بست، سال ۱۹۶۸ در یک حراجی به قیمت ۱۷.۸میلیون دلار فروخته شد و طبق گزارش فوربس، رکورد گران‌ترین ساعت مچی فروخته‌شده در حراج را شکست. 

۳- جیمز باند شان کانری: رولکس سابمارینر جیمز باند (Rolex “James Bond” Submariner)

به نوشته وب‌سایت ویند وینتج، درحالی‌که نام این ساعت، رولکس سابمارینر جیمز باند است و جیمز باندهای مختلفی درطول سال‌ها آن را در مجموعه فیلم‌های جاسوسی باند استفاده کرده‌اند، در واقع شان کانری، بازیگر فقید سینما، بود که بعد از بازی در فیلم کلاسیک دکتر نو (Dr. No)، اولین فیلم باند، آن را معروف کرد. 

به‌دنبال آن، ساعت رولکس سابمارینر ۶۵۳۸ بین علاقه‌مندان به ساعت و مجموعه‌دارها به‌نام رولکس جیمز باند معروف شد. پس از آن، اگرچه رولکس تا سال‌ها پشتیبان مالی مجموعه فیلم‌های جیمز باند بود، همه باندها مدل سابمارینر را نمی‌بستند و هیچ‌کدام از ساعت‌های آن‌ها لقب «ساعت باند» را دریافت نکردند. 

۴- کلینت ایستوود: رولکس جی‌ام‌تی مستر (GMT Master)

به گزارش وب‌سایت کراون کالیبر، وقتی کلینیت ایستوود، بازیگر مشهور هالیوود، در اوج شهرت بین‌المللی بود، از تی واکر لوید، مدیر اجرایی باسابقه رولکس، هدیه‌ای دریافت کرد. هدیه معروف رولکس روت بیر جی‌ام‌تی مستر ("Root Beer" GMT Master) بود. 

کلینت ایستوود این ساعت خاص با قاب دورنگ قهوه‌ای و طلایی‌اش را هم جلوی دوربین و هم پشت آن به دست می‌بست. کلینت ایستوود با ساعت مورد علاقه‌اش در فیلم‌های پروفروشی چون فایرفاکس، موقعیت خطرناک، و خطی از آتش بازی و آن را به یکی از نمادهای خود تبدیل کرد. 

با توجه به تعداد دفعاتی که ایستوود با این ساعت دیده شده و از او عکس گرفته شده است، رولکس جی‌ام‌تی مستر در نمایشگاه ساعت سوئیس لقب رولکس کلینت ایستوود را گرفت.

بیشتر از مُد و زیبایی