دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: «کشف‌حجاب» در تهران پس از اعتراضات دو برابر شد

خسروپناه می‌گوید دستگاه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای تقويت و ترويج عفاف و حجاب کار چندانی نکرده‌اند

عبدالحسين خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، می‌گوید پس از خیزش انقلابی و اعتراضات گسترده ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، کشف‌حجاب در تهران «دو برابر» شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه با روزنامه اعتماد، اعتراضات سال گذشته ایرانیان را در افزایش «کشف‌حجاب» موثر دانست و افزود که «به برکت ماه رمضان، کشف‌حجاب در حال حاضر کم شده و روندی نزولی طی می‌کند».

این در حالی است که هفته گذشته، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتراف کرد که به‌ دلیل شمار بالای زنان مخالف حجاب اجباری در ایران، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران توانایی بازداشت تمامی آنان را ندارند.

پیش‌تر، بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، ازجمله علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی، زنان مخالف با تحمیل قوانین دینی و حجاب اجباری را در ایران «بسیار اندک و انگشت‌شمار» اعلام کرده بودند.

عبدالحسين خسروپناه با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های حوزه عفاف و حجاب در سال‌های گذشته، مهم‌ترين دغدغه شورای عالی انقلاب فرهنگی را حل کردن مسئله حجاب از طريق «كار فرهنگی» اعلام کرد.

با بیش از چهار دهه تلاش سنگین و بی‌وقفه دستگاه‌های قضایی، قانون‌گذاری و اجرایی، و صرف بودجه‌های کلان در نهادهای مذهبی، آموزشی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای به‌اصطلاح «فرهنگ‌سازی» در راه تحمیل حجاب اجباری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادعا می‌کند که حوزه علمی و دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی کار چندانی برای «تقويت و ترويج عفاف و حجاب»  نکرده‌اند و جامعه از «آثار مثبت حجاب» و «آثار منفی بی‌حجابی» اطلاع کافی ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خسروپناه در اظهاراتش افزود که «دشمنان» با نقشه و تدبير و برنامه‌ريزی و حتی برخی «فعاليت‌های امنيتی»، تلاش می‌كنند كه جامعه ايران به سمت بدحجابی برود. افزون بر این، به گفته او، همه «رسانه‌های بيگانه»، متحد شدند كه «تمرد اجتماعی» (کشف‌حجاب)‌ شكل بگيرد و باندهای گردشگری «غیرمجاز»، «باندهای مدلینگ» و «باندهای فضای مجازی» هم در این مسیر گام برمی‌دارند.

دامنه حمله‌های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب، گسترده‌تر از این است. او در تازه‌ترین اظهارنظر درباره لایحه بحث‌برانگیز «فرهنگ عفاف و حجاب» در مجلس شورای اسلامی، «برخی افراد حزب‌اللهی» را که از مفاد آن انتقاد می‌کنند، به «بازی کردن در زمین دشمن» متهم کرد.

عبدالحسین خسروپناه دی‌ماه گذشته با تایید رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران به دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد. اندکی پیش از آن، او معترضان را افرادی «شرور» خوانده بود که با خدا و رسولش «محاربه» می‌کنند، و خواستار مجازات معترضان، بدون کمترین ترحم، از طریق کشتن، به صلابه کشیدن، قطع چهار انگشت دست راست و چهار انگشت پای چپ، و نیز تبعید شده بود.