افزایش فشارها بر خانواده مجید کاظمی

حقوق بازنشستگی پدر مجید کاظمی را قطع کردند و خواهرش از کار اخراج شد

محمد هاشمی، پسرخاله مجید کاظمی، یکی از معترضان اعدام شده در اصفهان از ادامه فشارها بر خانواده مجید کاظمی خبر داد - PublicMedia

فشارها بر خانواده اعدام‌شدگان پرونده «خانه اصفهان» کماکان ادامه دارد. محمد هاشمی، پسرخاله مجید کاظمی، از معترضان اعدام شده در اصفهان، از ادامه فشارها بر خانواده مجید کاظمی خبر داد. او در توییتی اعلام کرد که پس از اعدام «مجید»، حقوق بازنشستگی پدرش را قطع، و خواهرش را هم از کار اخراج کرده‌اند.

محمد هاشمی در این توییت نوشت: «پس از به قتل رساندن مجید کاظمی در ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه، حقوق بازنشستگی پدرش را قطع کردند. سمیه خواهر مجید را از کارش اخراج کردند و با گذشت یک هفته، هنوز مهدی و حسین، برادران مجید، را آزاد نکرده‌اند.»

برادران مجید کاظمی پیش از برگزاری مراسم ختم او بازداشت شدند.

در آستانه برگزاری مراسم ختم سعید یعقوبی، صالح میرهاشمی و مجید کاظمی‌، فشارهای امنیتی بر خانواده قربانیان این قتل حکومتی افزایش یافته بود. در همین راستا، اعضای خانواده مجید کاظمی در پی هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌شان، هدف ضرب‌‌وشتم قرار گرفتند و بازداشت شدند.

محمد هاشمی، پسرخاله مجید کاظمی، در توییتر با اعلام این خبر نوشته بود: «دیشب (شامگاه شنبه، ۳۰ اردیبهشت) ماموران امنیتی به منزل مجید کاظمی حمله کردند و بعد از ضرب‌و‌شتم برادران و پدر و مادرش، دو‌ برادر مجید را در حالیکه به‌شدت آسیب دیده بودند، دستگیر کردند و با خود بردند.»

او در ادامه نوشت: «بعد از ساعاتی و به علت پیگیری خواهر مجید از طریق پلیس، آن‌ها به منزل مجید بازگشتند و خواهر او را هم دستگیر کردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مریم میرهاشمی، عمه صالح میرهاشمی، نیز فردای اجرای حکم اعدام در یک استوری اینستاگرامی خبر داد که بنر یادبود صالح را آتش زده‌اند: «ننگ به شما که آمدید عکس صالح و تفت و یادبود صالح را آتش زدید و رفتید. ترسوها، از چی می‌ترسید؟ خشم هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود، حالا نگذارید سرخاکش برویم و عزاداری کنیم.»

حکم اعدام مجید کاظمی شیخ‌شبانی، سعید یعقوبی کردسفلی و صالح میرهاشمی بلطاقی، روز جمعه، ۲۹ اردیبهشت، به‌‌رغم وجود نقایص بسیار در پرونده آن‌ها و واکنش‌های گسترده بین‌المللی به این موضوع، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا درآمد. پس از آن، اعتراض‌های خیابانی و شعارهای شبانه و اعتراضات دانشجویی در شهرهای مختلف ایران از سر گرفته شد. نهاهای بین‌المللی و کشورهای مختلف نیز پس از اجرای حکم اعدام این معترضان، به افزایش اعدام‌ها در ایران و اعدام معترضان واکنش نشان دادند.

در پی کشته شدن دو بسیجی و یک سرهنگ یگان ویژه در ۲۵ آبان سال گذشته (۱۴۰۱) در میدان نگهبانی محله «خانه اصفهان»، مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی، به اتهام شرکت داشتن در آن حادثه بازداشت، محاکمه و محکوم به اعدام شدند و حکم آنان هفته گذشته به اجرا درآمد.