پلیس دبی هشت تن را در کمتر از ۲۴ ساعت پس از قتل یک اسرائیلی بازداشت کرد

گاسان شمسیه ۳۲‌ساله اهل عکا، در شمال حیفا، روز چهارشنبه با ضربات متعدد چاقو در یکی از مراکز گردشگری دبی کشته شد

مرکز فرماندهی و کنترل پلیس دبی- AFP / KARIM SAHIB

پلیس امارات متحده عربی در کمتر از ۲۴ ساعت، هشت تن را به‌اتهام مشارکت در قتل یک شهروند ۳۲ ساله اسرائیلی بازداشت کرد. تمامی بازداشت‌شدگان نیز اسرائيلی معرفی شده‌اند.

دفتر رسانه‌ای پلیس دبی، روز ۲۵ مه (چهارم خردادماه ۱۴۰۲)‌، اعلام کرد شماری از شهروندان اسرائیل به اتهام قتل یک اسرائیلی دیگر در امارات متحده عربی دستگیر شدند.

رسانه‌های داخلی اسرائیل به‌طور گسترده خبر قتل و بازداشت شهروندان اسرائیلی در امارات متحده عربی را پوشش داده‌اند. به نوشته رسانه‌های داخلی اسرائيل، همه هشت متهم بازداشت‌شده اسرائیلی‌اند.

به نوشته روزنامه اورشلیم‌پست، گاسان شمسیه ۳۲‌ساله اهل عکا، در شمال غربی اسرائیل، روز چهارشنبه در دبی با ضربه‌های متعدد چاقو به قتل رسید.

هم‌زمان خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های پلیس امارات متحده عربی، نوشت: «شهروند کشته‌شده اسرائیلی در منطقه بیزینس بی (Business Bay)، یکی از مراکز اصلی گردشگری دبی، به قتل رسیده است.»

روزنامه معاریو نیز روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از منابع خود نوشت: «انگیزه قتل این شهروند ۳۲ ساله اسرائیلی، به‌احتمال زیاد خانوادگی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته روزنامه معاریو، گاسان شمسیه به‌دنبال اختلاف‌های خانوادگی به دبی گریخت، اما اعضای «خانواده رقیب» در دبی منتظر او بودند و او را در آنجا کشتند. پلیس امارات متحده عربی نیز انگیزه «خانوادگی» قتل را تایید کرده است.

به گفته مقام‌های پلیس دبی، عاملان قتل در یک کافه با شمسیه درگیر شدند و بر اثر ضرب‌و‌جرح و جراحات یک «ابزار برنده/تیز»، این شهروند اسرائيلی در مرکز دبی به قتل رسید.

روزنامه اورشلیم‌پست به نقل از مقام‌های پلیس محلی در دبی، نوشت هشت اسرائیلی بازداشت‌شده از کشورهای اروپایی «برای گردشگری و خرید» وارد امارات متحده عربی شده بودند.

پس از عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات متحده عربی در چارچوب پیمان صلح ابراهیم در سال ۲۰۲۰، شهروندان اسرائیلی می‌توانند به امارات متحده عربی سفر کنند.

در طول سال‌های گذشته، صدها شهروند اسرائیلی‌ها با روادید کوتاه‌مدت گردشگری یا تجاری، از شهرهای مختلف امارات متحده عربی دیدن کرده‌اند. شماری از اسرائیلی‌ها هم اقامت قانونی امارات متحده عربی را دریافت کرده‌اند و مقیم این کشور محسوب می‌شوند.

بیشتر از جهان