خانه شاه چارلز و ملکه کامیلا کجا خواهد بود؟

بر اساس گزارش‌ها، شاه به زندگی در مشهورترین اقامتگاه‌هایش علاقه‌ای ندارد

شاه چارلز اگر بخواهد وقتش را بین بیش از ۱۲ ملکش در سراسر کشور تقسیم کند، ممکن است «دائم در گردش» باشد-Reuters

بر اساس گزارش‌ها، شاه چارلز سوم در میانه انتخاب قلعه‌، قصر یا خانه‌ای حکومتی برای زندگی است.

این شاه تازه تاج‌گذاری‌کرده که آخرهفته گذشته [شنبه ۶ مه] مراسم تاج‌گذاری‌اش برگزار شد، اگر بخواهد وقتش را بین بیش از ۱۲ ملکش در سراسر کشور تقسیم کند، ممکن است «دائم در گردش» باشد.

اما متخصصان امور دربار گفته‌اند یک اقامتگاه سلطنتی وجود داردــ مشهورترین آن‌ها در جهان‌ــ که شاه علاقه‌ای ندارد آن را پایگاه خود قرار دهد.

به گفته اینگرید سیوارد، سردبیر مجله مجستی، «سبک» کاخ باکینگهام باب میل اعلیحضرت نیست. هوگو ویکرز، تاریخ‌نگار و زندگی‌نامه‌نویس دربار، نیز گفت چارلز ترجیح می‌دهد در این کاخ زندگی نکند اما می‌تواند دفتر خود را اداره و مناسبت‌های حکومتی را آنجا برگزار کند.

سیوارد در مصاحبه با تایمز گفت «شاید در نهایت مجبور شود به کاخ باکینگهام نقل‌مکان کند، اما فکر نمی‌کنم دلش بخواهد.»

«کاخ باکینگهام بسیار بزرگ و دور از عوالم شخصی و سرخ‌رنگ است، با فرش‌ها و پرده‌های سرخ. سبک او این نیست. شاید تصمیم بگیرد این کاخ را در تمام طول سال در معرض بازدید عموم قرار گیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویکرز افزود به گمان او شاه در کلارنس هاوس خواهد ماند و افزود ملکه فقید، الیزابت دوم، هم می‌خواست همین کار را بکند اما «وینستون چرچیل مجبورش کرد به کاخ باکینگهام برود».

هایگرو هاوس واقع در گلوسترشر اقامتگاه خانوادگی محبوب شاه چارلز و ملکه کامیلا است. باغ‌های آن‌جا، که زیر نظر چارلز قرار دارند، جاذبه اصلی آنجا است و هر سال در ماه‌های آوریل تا اکتبر که در این باغ‌ها به روی عموم باز است، هزاران بازدیدکننده را جذب می‌کند.

او مالک برک‌هال، از املاک اسکاتلند، و لوینی‌ورمود، خانه‌مرزعه‌ای در ولز، نیز هست.

مجموعه املاک شاه عبارت‌اند از هفت کاخ، ۱۰ قلعه، ۱۲ خانه، ۵۶ کلبه و ۱۴ خرابه قدیمی. او املاک سلطنتی و همچنین املاک خصوصی مادرش مثل قلعه بالمورال در اسکاتلند را پس از درگذشت او در سپتامبر پارسال به ارث برد.

طبق این گزارش، چارلز زندگی در املاک کوچک‌تر را به زندگی در کاخ‌های عظیم ترجیح می‌دهد و احتمال دارد از قلعه بالمورال نیز همانند کاخ باکینگهام استفاده کند.

به گفته یک منبع آگاه، چارلز وقتی در اسکاتلند باشد، اقامت در خانه هشت خوابه‌اش در برک‌هال را به اقامت در بالمورال ۵۲ اتاقه ترجیح می‌دهد.

به قول این منبع، «مسلما برک‌هال را دوست دارد. تعجب می‌کنم اگر آنجا نرود. به نظر من، هنگام دیدارهای نخست‌وزیری احتمال خیلی بیشتری دارد در بالمورال مستقر شود اما آنجا همانند کاخ باکینگهام حالت دفتر کار را خواهد داشت.»

ایندیپندنت با کاخ باکینگهام برای اظهارنظر در این باره تماس گرفته است.

تصمیم شاه در مورد سکونتگاه سلطنتی خود پس از آن گرفته شد که گزارش‌ها حاکی از آن بود که برادرش دوک یورک «حاضر به تخلیه» اقامتگاه سلطنتی نیست.

گویا پس از آنکه اوایل امسال به دوک و دوشس ساسکس گفته بودند کلبه سلطنتی فراگمور را خالی کنند، کلیدهای این ملک را به شاهزاده اندرو پیشنهاد داده‌اند.

اما گویا این دوک رسوا تمایل ندارد اقامتگاه ۳۰ اتاقه و محل زندگی‌اش در ۲۰ سال گذشته را ترک کند و به جای کوچک‌تری برود.

منابع نزدیک به اندرو می‌گویند که او «نگران است اکنون که تاج‌گذاری تمام شده است، شمشیرها از نیام بیرون بیاید» و مبادا چارلز «با قطع کردن تاسیسات خدماتی او را از آنجا بیرون کند».

طبق گزارش‌های قبلی، اندرو نگران بود که بعد از آنکه شاه مواجب سالانه‌ ۲۵۰ هزار پوندی او را قطع کند، استطاعت پرداخت هزینه‌های نگهداری لژ سلطنتی‌ــ محل زندگی او و همسر سابقس سارا فرگوسن‌ــ را نداشته باشد.

© The Independent

بیشتر از زندگی