کیم کارداشیان: پس از تولد دومین فرزندم پنج عمل جراحی داشتم

«باید آسیبی را که به اعضای داخلی‌ام رسیده بود، ترمیم می‌کردند»

کیم کارداشان و دخترش نورث وست در حال ورود به کلیسای ارامنه در اورشلیم برای غسل تعمید دخترشان، آوریل ۲۰۱۵- AFP/Ahmad Gharabli

کیم کارداشیان از راهی که برای مادر شدن پیموده، گفت و از مشکلاتی پرده برداشت که در حین دو بارداری‌اش و پس از آن‌ها برای سلامتش پیش آمد.

این غول نام تجاری «کی کی دابلیو بیوتی»، در ویدیوی جدیدی که برای گن‌‌های لاغری اسکیمز تولید کرده، از تجربه‌ شخصی اش سخن گفت و اظهار کرد پس از به دنیا آوردن دومین فرزندش، سنت، مجبور شده تن به چندین عمل جراحی بدهد.

کارداشیان گفت: «سر دخترم نورث که باردار بودم در شرایط پره اکلامپسی (پرفشاری خون بر اثر بارداری) یا توکسمی (زهرخونی) بودم. در این شرایط اعضای بدن مادر اساساً شروع می‌کنند به از کار افتادن. تنها راه خلاص شدن از این موقعیت به دنیا آوردن بچه است.»

او که چهار فرزند دارد گفت ناچارشد نورث را - که حالا شش ساله است، زودهنگام و در ۳۴ هفته و نیم بعد از بارداری به دنیا بیاورد.

کارداشیان گفت: «نورث یک کیلو و هشتصد گرم بود. حدود شش هفته زودتر به دنیا آمد.» و سپس توضیح داد که جفت به جای اینکه از رحم خارج شود درون آن رشد کرد و این می‌تواند وضعیت خطرناکی را برای مادر رقم بزند.

به‌رغم خطراتی که متوجه کارداشیان بود، او می‌خواست از شوهرش کانیه وست فرزندان بیشتری داشته باشد. به همین خاطر تخمک‌هایش را منجمد کرد.

او در این ویدیو گفت: «با این کار توانستم پسرم سنت را باردار شوم و دو جنین دیگر هم داشتم. شرایطم مانند قبل بود و زایمانم به همان بدیِ سر دختر اولم بود. پس از آن در طول یک سال و نیم پنج عمل جراحی مختلف رویم انجام دادند تا آسیبی را که به اعضای داخلی‌ام رسیده بود، ترمیم کنند.»

این زن ۳۹ ساله که پیش از این نیز در مورد مشکلات دوران بارداری‌اش صحبت کرده بود، گفته همانطور که دوره درمان را طی می‌کرده «ظاهر» را حفظ کرده و سر فیلم‌برداری برنامه واقع‌نما و پروژه‌های عکاسی‌اش حاضر می‌شده.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از به دنیا آمدن سنت که حالا چهار ساله است، کارداشیان می‌خواست باز هم بچه‌دار شود اما پزشکان به خاطر خطراتی که وجود داشت، از این کار ممانعت کردند. او تعریف کرد: «پزشکان گفتند ما حتی دیگر جنین هم در رحمت نخواهیم گذاشت. این کار قصور در پزشکی حساب می‌شود.»

کارداشیان گفت آن وقت بود که برای به دنیا آوردن فرزندانش – شیکاگو، که حالا یک ماهه است، و سالم، که هفت ماهه است، به گزینه رحم اجاره‌ای روی آورد.

خانم کارداشیان گفت: «شکرگزار داشتن چنین فرزندان خوبی هستم. مهم این است که آن‌‌ها را دارم،‌ برایم مهم نیست چطور.» او افزود از زندگی کردن در خانواده‌ای پرجمعیت بسیار خوشحال است و حاضر است به خاطر بچه‌هایش دوباره «همه آن دردها و حتی بیشتر از آن» را بکشد.

او در پایان گفت: «به همه سختی‌هایش می‌ارزید.»

طرفداران کارداشیان در واکنش به این ویدیو حسابی از او حمایت کردند و قدرتش را ستودند. 

یکی نوشت: «اصلاً از این‌ ماجراها خبر نداشتم. چه زن قوی‌ای هستی.»

یکی دیگر نوشت: «خیلی ممنونم که تجربیاتت را با ما در میان گذاشتی.»

ستاره برنامه پا به پای خانواده کارداشیان، در کارزاری که برای فروش گن‌های لاغری نام تجاری‌اش در تعطیلات به راه انداخته، از راهی که برای مادر شدن پیموده گفت. این کارزار به داستان زندگی نُه زن و منبع «الهام‌بخش» هرکدام از آنان در زندگی پرداخته.

در زیرنویس این ویدیو کارداشیان گفته در این کارزار به پروژه بِیل، مؤسسه‌ای غیرانتفاعی که وثیقه افراد کم‌بضاعت را می‌پردازد، کمک مالی کرده.

© The Independent

بیشتر از زندگی