شاهدخت ولز نشان داد آینده سلطنت تضمین است

آن روزهایی که کیت تنها شریک زندگی ولیعهد بریتانیا بود، گذشته است

همین دو روز پیش بود که داشت در میکده «سگ و اردک» در لندن آبجو می‌نوشید و با مترو پایتخت سفر می‌کرد.

روز شنبه در صومعه وست‌مینستر تاج سلطنت بر سر شاهدخت ولز گذاشته نشد، اما او با لباس عاجی‌رنگ خیره‌کننده‌اش که طراحی الکساندر مک‌کویین بود، جمعیت را مسحور و بار دیگر ثابت کرد که ملکه مد خانواده سلطنتی است.

لباس کرپ ابریشمی او با ظرافت تهیه شده بود و گلدوزی‌های آن با استفاده از نخ نقره، نقش‌های میهن‌دوستانه‌ای همچون گل‌ رز، گل خار، نرگس و شبدر بر خود داشت و طبعا ما را به یاد روز عروسی‌اش در سال ۲۰۱۱ می‌انداخت‌؛ لباس آن سال او هم کار همین طراح بود و مراسم در همین کلیسا برگزار می‌شد.

اما آنچه باعث شد این زن که مادر سه فرزند است، به واقع متفاوت از بقیه جلوه کند، نیمتاج طراحی جس کولت و الکساندر مک‌کویین بود. این قطعه زیبا با نخ‌های نقره، کریستال و نقره در طرحی سه‌بعدی گلدوزی شده بود که هم نیمتاج بود و هم تاج گل [تکنیک ساخت این تاج گلدوزی با نخ‌های نقره روی سطحی نقره‌ای و اضافه‌کردن کریستال بوده است].

ملکه ۴۰ ساله آینده که موهایش را نیز با دقت و ظرافت بسیار از پشت بسته بود، هرچه می‌کرد نمی‌توانست ظاهری سلطنتی‌تر از این داشته باشد. او در ضمن گردن‌بند سه‌قطعه‌ای فستونی از جورج ششم را به گردن داشت که محبوب ملکه الیزابت دوم بود و گوشواره‌های الماس و مروارید شاهدخت دایانای فقید را به گوش داشت. روی‌هم‌رفته لباس‌هایش هم بزرگداشت عشق پادشاه به طبیعت بودند و هم یادآور قابلیت بی‌مانند مادرشوهر فقیدش برای به وجد آوردن جمعیت.

درست این بود که در این مراسم دایانا نه تنها با جواهراتش به یاد آورده شود بلکه زنی که به‌تازگی لقب او را اختیار کرده است، او را نمایندگی کند.

شاید کامیلا اکنون عنوان ملکه را می‌گیرد، اما این فرصتی برای کیت بود که به عنوان منتظر بعدی این مقام بدرخشد.

ملکه فقید در سال ۲۰۱۹  کیت را به لقب «بانوی صلیب بزرگ» در ردیف مقام‌های سلطنتی ویکتوریا ملقب کرد. بدین‌سان او اجازه دارد ردای «صلیب بزرگ» این رتبه با رنگ چشمگیر آبی و قرمز سلطنتی را بر تن کند و او این کار را با شکوه تمام انجام داد.

این ردای بلند که تا روی زمین کشیده می‌شود، از پارچه ساتن ابریشمی آبی تیره دوخته شده و دورش را با پارچه پشمی اسکارلت و پارچه ابریشمی سفید کار کرده‌اند. نشان روی لباس با دست گلدوزی و کلاهکی به شانه سمت راست ردا وصل شده است.

این شنل بیش از هر کسی به زنی می‌آمد که عموما ناجی خاندان وینزر دانسته می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که محبوبیت سلطنت بین زیر ۳۰ ساله‌ها در حال افول است، کیت و سه فرزندانش (شاهزاده جورج ۹ ساله، شاهدخت شارلوت هشت ساله و شاهزاده لویی پنج ساله) در افزایش پشتیبانی از این نهاد نقشی محوری دارند.

دوک ساسکس در زندگی‌نامه خود با عنوان «اضافی»‌ از کیت به عنوان زنی سرد و بی‌احساس نام می‌برد و تعریف می‌کند که او چطور از اینکه مگان بغلش کرده، برق لبش را قرض گرفته و از هورمون‌های بارداری‌اش صحبت کرده، خوشش نمی‌آمده است.

هری در این کتاب می‌گوید که زن برادرش «مضطرب» بوده چرا که فهمیده «اکنون با مگان مقایسه می‌شود و مجبور است با او رقابت کند».

او کیت را که برای یک شام خانوادگی «لباس‌های پرزرق‌وبرق» به تن می‌کرد، به سخره می‌گیرد؛ آن هم در حالی که مگان «پابرهنه» بود و «شلوار جین مدل پاره» به تن داشت.

با این حال اینک می‌بینیم که در این مراسم دوساعته، جای خالی دوشس (مگان) واضح بود. هری هم در ردیف سوم قرار داده شده بود تا پشت سر کلاه پر شاهدخت رویال (آن، دختر ملکه الیزابت)‌ قرار بگیرد و صورتش معلوم نباشد. بنابراین به نظر می‌رسد «رسمی بودن» کیت برایش خیلی هم بد تمام نشده است.

کیت حالا دومین زن ارشد خانواده سلطنتی و در ضمن یکی از محبوب‌ترین‌ اعضای خانواده سلطنتی است. به نظر می‌رسد انتقادهای هری و کیت از عمارتشان در مونته‌چیتوی کالیفرنیا هم نتوانسته است نرخ محبوبیت او را کاهش دهد. طبق آخرین نظرسنجی یوگاو، محبوبیت کیت با ۶۵ درصد بیش از دو برابر محبوبیت هری با ۲۹ درصد و مگان با ۲۳ درصد است.

به علاوه، کیت در مراسم‌ بزرگ شاهانه چنان شکوه سلطنتی و احساس سخاوت مادرانه را در هم می‌آمیزد که دیری نخواهد پایید به نمادی از والدین شاغل بدل شود. او همان‌طور که می‌تواند لباس‌های معمولی و مد فاخر را ترکیب کند، توانسته است پیشگام رویکردی جدید به زندگی سلطنتی باشد که در آن مادر بودن در محور کار قرار دارد.

نسل‌های قبلی خاندان سلطنتی در مهد کودک بزرگ می‌شدند، اما کیت رویکرد خانوادگی دارد و کوشیده است متفاوت عمل کند. او نه‌تنها در بزرگ کردن کودکان خود فعالانه ایفای نقش می‌کند، بلکه در تنظیم تصویر و ظاهرشان در مراسم دولتی نیز نقش دارد.

این شاهدخت مکررا عکس‌هایی خصوصی از آلبوم عکس خانواده سلطنتی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد و این‌گونه توانسته است بازار عکس‌ پاپاراتزی‌ها از فرزندانش را از میان ببرد و کودکان خود را از آن بلایی که دامن ویلیام و هری را گرفته بود، در امان نگه دارد.

اعمال هوشمندانه او به عنوان همسر و مادر یک پادشاه آینده باعث شده است خانواده سلطنتی فضای شادتری برای بزرگ کردن فرزندان باشد؛ این حرکت بدون شک هم بر حکومت ویلیام و هم جورج تاثیری مثبت خواهد گذاشت.

آن روزهایی که کیت تنها شریک زندگی ولیعهد بود گذشته است. با نمایش قدری که از او در مراسم تاج‌گذاری دیدیم، بار دیگر به یاد آوردیم که وقتی پای جلب قلب‌ و نظر مردم در میان باشد، تاج واقعی را باید بر سر شاهدخت ولز گذاشت.

این مطلب نخستین‌بار در روزنامه تلگراف منتشر شده است.

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه